Trauma- och ångestmottagningen, Östersund

Om Trauma- och ångestmottagningen, Östersund

Trauma- och ångestenheten

Specialiserad öppenvårdsenhet inom psykiatriska kliniken, Östersunds sjukhus. Vårt uppdrag är att erbjuda bedömning, utredning och behandling utifrån olika ångestsyndrom.

Vi tar emot patienter med misstänkt eller diagnostiserat ångestsyndrom som tvångssyndrom, PTSD, social fobi, panikångestsyndrom, GAD samt tydligt nedsatt funktionsförmåga eller att det finns suicidrisk, och som är i behov av specialistpsykiatrisk vård.

Fältjägargränd 6,831 30 Östersund - visa på karta
Remisser tas emot från hela region Jämtland/Härjedalen. Som patient kan du aktualisera ditt vårdbehov genom att kontakta läkare på din hälsocentral, eller via egenanmälan via psykiatriska akutmottagningen, telefon 063-153250.
Psykiatri, vuxna

Trauma- och ångestmottagningen, Östersund

2,0

03:01 - 26 jun, 2019 skrev:

Läkare som flyttar runt jämnt gör det när omöjligt att få en riktig behandling, planer blir kanske gjorda men inget följs upp. Att kunna ha mer än två möten med samma doktor är ett måste när det gäller behandling av just trauma och ångest. Det är helt bortom mig hur man tog beslutet att ingen ges en fast doktor

2,0