Hinderstorpsgränd 22, Rinkeby - Visa på karta

Lista ditt barn
Logo Folktandvården Rinkeby

Spånga, Stockholm

Folktandvårdens duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor i Rinkeby välkomnar alla människor i alla åldrar. Vi kan hjälpa dig med allt som rör dina tänder och munhälsa, från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård.

Hos oss får du förebyggande tandvård, regelbundna undersökningar och akut tandvård. Vi erbjuder bland annat tandblekning, kirurgi och tandersättningar som broar och implantat.

Hos oss på Folktandvården Rinkeby erbjuder vi tandvård för asylsökande.

Orolig för kostnaderna?

Hos oss kan du även få Frisktandvård, tandvård till ett fast pris. Vi har ett nära samarbete med Folktandvårdens specialister. Folktandvården finns inom alla specialistområden och du får tandvård anpassad efter just dina behov.

Vid akuta besvär när kliniken är stängd, vänd dig till Folktandvården Akuten på telefonnummer 08-123 156 80.

Välkommen till Folktandvården Rinkeby!

Informationen uppdaterades 29 januari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Folktandvården Rinkeby

Sista minuten-bokning hos Folktandvården Rinkeby

300 kr

Sista minuten-tider är tider med kort varsel, gäller endast för vuxna. Vi på Folktandvården Rinkeby erbjuder sista minuten-tider på unde...

Sista minuten-tider är tider med kort varsel, gäller endast för vuxna.

Vi på Folktandvården Rinkeby erbjuder sista minuten-tider på undersökning hos tandläkare eller borttagning av tandsten och missfärgning samt polering hos tandhygienist.

Sista minuten tandläkarundersökning hos Folktandvården Rinkeby

300 kr

Är du i behov av en sista minuten-undersökning? Folktandvården Rinkeby kan hjälpa dig som har ont om tid och vill besöka en tandläkare el...

Är du i behov av en sista minuten-undersökning?

Folktandvården Rinkeby kan hjälpa dig som har ont om tid och vill besöka en tandläkare eller tandhygienist.

Sista minuten-behandlingar

Tandläkarundersökningen görs för att se om du har hål i tänderna, tandlossning, inflammation i tandköttet eller andra typer av sjukdomar eller problem i munnen.

Hos våra tandhygienister får du hjälp att ta bort tandsten, missfärgningar och få polering av dina tänder. Därefter får du information om hur du kan sköta dina tänder för att minimera risker.

Om du har ytterligare behov av behandling erbjuds du ett nytt besök!

Välkommen till Folktandvården Rinkeby!

Akuttandvård hos Folktandvården Rinkeby

Pris enligt överenskommelse.

Vi hjälper dig som har tandvärk eller andra akuta problem med dina tänder att snabbt få en akuttid. Akutbesök kostar som vanlig tandvård och du får alltid ett kostnadsförslag att ta ställning till.

Har du tecknat Frisktandvård ingår akuttandvård i avtalet och du behöver inte betala något.

Om mottagningen är stängd

Om din vanliga klinik inte hittar en tid snabbt nog eller om den har stängt, är du välkommen till Folktandvården Akuten vid Västermalmsgallerian på Kungsholmen.

Akuten tar emot alla, även dig som inte redan är kund hos Folktandvården, telefonnummer 08-123 156 80. Du kan också ringa Sjukvårdsrådgivningen, telefonnummer 1177.

Akut tandvärk hos Folktandvården Rinkeby

Pris enligt överenskommelse.

Folktandvården Rinkeby hjälper dig med akut tandvärk Akut tandvärk ska tas på allvar, det är därför viktigt att du uppsöker din tandläkar...

Folktandvården Rinkeby hjälper dig med akut tandvärk

Akut tandvärk ska tas på allvar, det är därför viktigt att du uppsöker din tandläkare så snart som möjligt!

Akut tandvärk

Tandvärk kan uppkomma om du har fått ett kariesangrepp långt nere i tanden. Du kan känna dig öm, få ilningar och bli svullen. Receptfria värktabletter kan lindra din tandvärk i väntan på behandling.

Behandling vid akut tandvärk

Tandläkaren tar bort skadan och använder tandfyllnadsmaterial såsom plastkomposit, porslin eller guld. Bedövning erbjuds för den som vill ha innan behandlingen utförs.

För att ha en god munhygien ska du borsta tänderna, helst med fluortandkräm och undvika sötsaker.

Välkommen att boka din tid hos Folktandvården Rinkeby!

Tandläkarundersökning hos Folktandvården Rinkeby

fr. 830 kr

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren dina tänder och din mun för att se att du inte har hål i tänderna, tandköttsinflammation, tandlossning eller andra tecken på sjukdom eller problem i munnen.

Vad ingår i tandläkarundersökningen?

I undersökningen ingår även upp till fyra röntgenbilder. Du får också tips om hur du ska sköta tänderna på bästa sätt för att förebygga problem.

Alltid kostnadsförslag

Om du har något problem eller någon sjukdom, eller förhöjd risk att få det, föreslår tandläkaren en eller flera behandlingsåtgärder. Du får alltid ett kostnadsförslag att ta ställning till.

fr. 830 kr

Tandhygienistbehandling hos Folktandvården Rinkeby

fr. 600 kr Pris enligt överenskommelse.

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Innan ett besök hos tandhygienist

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan ett besök hos tandhygienist men att ha nyborstade tänder är bra.

Vad gör tandhygienisten under en behandling?

En tandhygienist tar bland annat bort tandsten, beläggningar och överskott av fyllning. Även putsning och polering av dina tänder kan utföras.

Efter ett besök

Tandhygienisten kommer också att ge dig tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du skall ha en god tandhälsa.

fr. 600 kr

Frisktandvård hos Folktandvården Rinkeby

fr. 54 kr per månad

Frisktandvård är tandvård till fast pris. Ett friska-tänder-abonnemang som ger dig friskare mun. Med Frisktandvård får du regelbunden tandvård och akuttandvård i hela landet till ett fast pris. Samma summa oavsett hur många besök i tandläkarstolen du måste göra.

Ett personligt frisktandvårdsprogram ser till att du får rätt hjälp i rätt tid, och slipper oroa dig för vad det ska kosta.

Första steget är en undersökning

För att teckna Frisktandvård bokar du tid för en undersökning. När du är undersökt och färdigbehandlad får du erbjudande om Frisktandvård.

fr. 54 kr

per månad

Tandblekning hos Folktandvården Rinkeby

1 500 kr per käke

Hos oss får du hjälp att bleka tänderna på ett säkert sätt. Genom att vi bedömer dina tänder och mun före blekningen försäkrar du dig om att dina tänder är i gott skick och minskar risken för fläckar, skador på tandköttet och svåra ilningar.

Hur går tandblekning till?

Vi tillverkar en personligt utformad skena i mjukplast. Sedan får du noggranna anvisningar så att du kan göra behandlingen med blekgel hemma på dagen eller natten. Blekning innebär oftast tre besök hos tandvården, då ingår också en efterkontroll där tandläkaren eller tandhygienisten undersöker tänder och tandkött.

För att bleka tänderna måste du vara över 18 år och inte vara gravid eller amma, enligt Läkemedelsverkets regler.

1 500 kr

per käke

Tandimplantat hos Folktandvården Rinkeby

Om du har förlorat en eller flera tänder kan du behöva få nya, konstgjorda tänder som ersättning. Vad är tandimplantat? Ett implantat...

Vad är tandimplantat?

Ett implantat är en slags konstgjord rot i form av en skruv av titan. Behandlingen innebär att titanskruven opereras in i käkbenet och på den fästs sedan de nya konstgjorda tänderna.

Om du har förlorat flera eller alla tänder kan implantatet också användas för att fästa andra typer av tandersättningar. Titanets unika egenskap att växa samman med käkbenet gör implantatmetoden möjlig.

Vi har ett nära samarbete med Folktandvårdens specialisttandvård och vid behov remitterar vi dig vidare.

Visdomstand och implantatkirurgi hos Folktandvården Rinkeby

Vi erbjuder specialisttandvård för dig med avancerade eller särskilda vårdbehov. Specialisttandvården är ett komplement till allmäntandvården och vi skickar iväg en remiss till specialisttandläkare vid behov.

Käkkirurgi (oral kirurgi): Operationer och andra komplicerade ingrepp i munnen.

Kontakta oss på Folktandvården Rinkeby så hjälper vi dig!

Tandvårdsrädsla hos Folktandvården Rinkeby

Hos Folktandvården Rinkeby hjälper vi dig med din tandvårdsrädsla! I Sverige har var tionde person tandvårdsfobi, men med hjälp av behand...

Hos Folktandvården Rinkeby hjälper vi dig med din tandvårdsrädsla!

I Sverige har var tionde person tandvårdsfobi, men med hjälp av behandling kan vi få dig att bli av med din rädsla.

Hur går behandlingen till?

Vi har stor erfarenhet av att träffa och behandla patienter som har tandvårdsrädsla, såväl barn som vuxna. Tillsammans med din tandläkare börjar ni behandlingen med ett samtal. Sedan får du göra övningar som får dig att slappna av. Om du är i behov av lugnande medicin och lustgas finns det tillgängligt. Vi kombinerar ett flertal metoder för att du ska ha möjlighet till att övervinna din rädsla.

Välkommen att boka din tid hos oss på Folktandvården Rinkeby!

Acil diş tedavisi hos Folktandvården Rinkeby

Anlaşma ile fiyat

Eğer varsa bir diş ağrısı, hasarlı ya da bir diş nakavt veya diğer acil sorunları var. Biz hızlı bir şekilde her zamanki diş içinde veya acil diş bakımı için kliniğimizde ya bir akuttid dişçi almak için yardımcı olur.

Anlaşma ile fiyat

علاج الاسنان في حالات الطوارئ akuttandvård hos Folktandvården Rinkeby

سعر بالاتفاق

علاج الاسنان في حالات الطوارئ akuttandvård نحن سوف نساعدك لو كان لديك ألم في الأسنان أو مشاكل حادة أخرى مع أسنانك للحصول علي ميعاد للعلاج بسرعة akuttid. تكاليف الزيارة الطارئةهى نفس تكاليف الزيارة للعناية بالأسنان العادية و أنت دائما تحصل أولا على تقدير التكلفةقبل بدأ العلاج لاتخاذ موقف معين. إذا وقعت عقد Frisktandvård لخدمات طب الأسنان في حالات الطوارئ يشمل العقد أيضا akutvård و أنت لا دفع أي شيء اءضافى. إذا تم إغلاق الاستقبال إذااحدث فى عيادتك العاديةأنه لا يمكنك الحصول على وقت بدأ العلاج بسرعة كافية أو إذا كانت العيادة مغلقة، فاءنكم مدعوون الى Folktandvård akuten في Västermalmsgallerian فى كونجسهولمين.Akuten يستقبل الجميع، حتى لو لم تكن بالفعل من العملاء folktandvård،الهاتف 80-123156 08 يمكنك أيضا استدعاء ممرضة للتشاور Sjukvårdsrådgivningen، رقم الهاتف 1177 حجز اللحظة الأخيرة حجز اللحظات الأخيرة لبدأ العلاج بعد زمن قصير، لا ينطبق إلا على البالغين. نحن في مركز عناية

سعر بالاتفاق

daryeelka ilkaha ee degdegga ah hos Folktandvården Rinkeby

Price heshiis

Haddii aad leedahay si kedisa ah, oo burburay ama soo reebtay ilkaha ah ama ay haystaan ​​dhibaatooyin kale ku cidhiidhinaya. Waxaan kaa caawin in aad si deg deg ah u hesho akuttid ah dhakhtarka ilkaha, labada gudahood caadiga ah ilkaha ama rugta daryeelka ilkaha ee degdegga ah.

Price heshiis

حجز اللحظة الأخيرة hos Folktandvården Rinkeby

300 kr

الأسنان فى Rinkeby نقدم حجز الحظة الأخيرة للكشف عند طبيب الأسنان المتخصص أو إزالة جير و بقع الاسنان بلاءضافة أيضا الى تلميع الأسنان عند أخصائى للعناية بصحة الأسنان. و شكرا!! مع أطيب التحيات ليندا لوين مديرة علاقات العملاء الرعاية الصحية على الانترنت السويد

Son dakika rezervasyon hos Folktandvården Rinkeby

300 kr

Özel kere kısa sürede kat , yetişkinlerde için geçerlidir bulunmaktadır. Ulusal Dental Rinkeby Biz de diş hekimi soruşturma veya hesabı v...

Özel kere kısa sürede kat , yetişkinlerde için geçerlidir bulunmaktadır.

Ulusal Dental Rinkeby Biz de diş hekimi soruşturma veya hesabı ve lekelenme ve diş hijyen parlatma kaldırılması son dakika süreleri sunuyor.

Daqiiqadii jaale hore hos Folktandvården Rinkeby

300 kr

Jeer Gaarka jira waqtiyo waqti ogeysiis gaaban , waxay khuseysaa oo keliya dadka waaweyn. Waxaan Ilkaha Qaranka Rinkeby bixisaa jeer daqi...

Waxaan Ilkaha Qaranka Rinkeby bixisaa jeer daqiiqadii ugu dambeysay baaritaanka ilkaha ama ka saarida ee kalkulaska iyo xayd iyo nadiifinayo ee daryeelka ilkaha.

Karta - Hinderstorpsgränd 22, Rinkeby