Närhälsan Kungshamn vårdcentral, Kungshamn

Närhälsan Kungshamn vårdcentral

Hvitfeldtsgatan 25 B, 456 31, Kungshamn, 45631 Kungshamn

Från och med 1 april gäller nya patientavgifter i VGR, enligt beslut i regionfullmäktige. Avgifterna höjs och fler kontakttyper än tidigare kommer att kosta pengar för dig som patient. Läs aktuella avgifter på 1177. KALLELSER Nu kan du se dina kallelser direkt i mobilen. Logga in på 1177.se, gå till inställningar och välj att i första hand få din information digitalt samt godkänn avisering och delning. Då kommer vården att skicka dina kallelser digitalt, när det är möjligt. Uppdaterat 240401

Väletablerad vårdcentral med fast personal som arbetat ihop under många år. Här arbetar specialistläkare samt ST- och AT-läkare. Våra distrikts- och mottagningssjuksköterskor har specialkompetens inom diabetes, hjärta/kärl och astma/KOL. Är du äldre och har svårt att komma till oss kan vår distriktssköterska göra hembesök. Vi har också hemsjukvårdsläkare. Vi har en väl inarbetad BVC, se BVC Kungshamn. Behöver du samtalskontakt har vi kuratorer med KBT-utbildning. Vi erbjuder också grupper såsom Livsstilsrecept, Viktminskningsgrupp med KBT, Rökavvänjning och Panikskola. Provtagning kan göras på vårt laboratorie alla vardagar. Medicinsk fotvårdare har mottagning onsdagar och torsdagar. Vid utlandssemester välkommen att boka tid hos oss för vaccination. Kvällar och helger hänvisas till Närhälsan Tanum jourcentral. Bokas via 1177.

Informationen uppdaterades 10:22 - 3 apr, 2024

1 aug, 2021

Jag har aldrig blivit så väl omhändertagen. Två sköterskor som lyssnade, undersökte och var noga med att ge mig rätt medicin och information. Har aldrig mött något liknande hemma i Stockholm. Strålande vård i Sotenäs!

22 feb, 2013

Kände mig väldigt väl omhändertagen. Skönt att kunna ta sig en kopp te medans man väntar.

Här kan du se omdömen som Närhälsan Kungshamn vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Gärna före 9.0

Drop-in-tider

Sköterska

Provtagning

Medicinsk fotvård, Vaccination mot covid-19, Distriktssköterskeverksamhet, Allmänmedicin, Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Vårdcentral (BT), Kuratorsverksamhet, Diabetesmottagning, primärvård, Äldrevårdsmottagning, primärvård, Hjärtsviktsmottagning, primärvård, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Sårverksamhet