Solna centrum vårdcentral

Solna centrum vårdcentral

, Solna

Hotellgatan 3,plan 2,Solna, 17145 Solna

Till oss är du välkommen både vid tillfälliga besvär och kronisk sjukdom. Vi ger dig en kvalificerad medicinsk bedömning och strävar efter att hjälpa dig på bästa sätt. Vi utreder och behandlar de flesta sjukdomar och besvär.
Via appen Alltid öppet kan du chatta med oss, boka tid för besök eller boka videomöte med läkare.

När vårdcentralen har stängt och du inte kan vänta går det bra att kontakta 1177 på telefon för rådgivning och hänvisning – ring telefonnummer 1177. Vid livshotande tillstånd ring 112.

Informationen uppdaterades 12:00 - 17 apr, 2024

Läkarbesök
Besök hos hudläkare
Bedömning av hudförändringar

2 apr, 2024

Jag har förmodligen haft oturen att ha telefonkontakt med samma person som nedanstående omdöme gäller. Skrämmande otrevligt bemötande, i synnerhet då det handlar om barn. Under all kritik, orden räcker inte till för att beskriva upplevelsen på telefon. Håller med om allt och har listat oss på en annan VC.

14 mar, 2024

Ringer kl. 8 med sjukt barn, får ej tid. Får tjata mig till en tid hos jouren och får då komma ändå. Konstaterad streptokocker. Får medicin som barnet ej vill ta, trots otaliga försök. Ringer dagen efter för att få hjälp, och att få byta medicin. Uselt bemötande, extremt otrevlig sköterska på telefon, som skäller ut mig. "Ditt barn är ditt ansvar, du ska se till att ditt barn tar medicinen osv". Ska dock få nytt recept. Hon meddelar dock inte att recepten skrivs ut på em, så står på apotek med sjukt barn, och inget recept finns. Ringer 2 ggr till, kl 17 kunde jag hämta medicin. Brutalt dåligt.

13 feb, 2023

Jag ringde förra månad och fick inte tid alls. Idag ringde jag eftersom min dotter som är 2 och halv år hade feber 6 dagar redan.Samma kvinna som jag pratade är väldigt OTREVLIGT blir irriterad direkt DALIGT personal DÅLIGT BEMÖTANDE! PLUS det är inte lätt att få tid.

14 dec, 2022

Jag fick bokat en telefontid till min dotter via Vårdguiden men de ringde aldrig upp. Fullkomligt oacceptabelt! Alla gånger utom två som jag varit i kontakt med denna ”vårdcentral” har jag fått dåligt intryck. De är ofta otrevliga och verkar inte alls vilja ha patienter till sin mottagning. Noll service. Skulle inte rekommendera dom till någon. Det finns massor med nästan identiska recensioner om denna vårdcentral om man Googlar på de. Hoppas någon tar tag i detta och byter ut personalen så inte fler råkar illa ut.

10 jun, 2021

Fick inte någon hjälp eller blev lyssnad på. Dåligt bemötande. Skulle absolut inte rekommendera att gå dit med barn. Känner mig överkörd och hjälplös. Byter vårdcentral på en gång!

Här kan du se omdömen som Solna centrum vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Hypertonimottagning, primärvård, Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Vårdcentral (BT), Psykologverksamhet, barn och ungdom, Diabetesmottagning, primärvård, Livsstilsmottagning, primärvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Allmänmedicin, Psykologverksamhet, vuxna, Tobaksavvänjning, primärvård, Kuratorsverksamhet, Vaccinationsverksamhet, Medicinsk fotvård, Distriktssköterskeverksamhet