Mottagning Klinisk genetik Solna, Karolinska Universitetssjukhuset

Mottagning Klinisk genetik Solna, Karolinska Universitetssjukhuset

, Solna

Karolinska vägen 37A,QB84,SOLNA, 17176

OBS! På grund av högt tryck på tjänsten och 1177 kan det dröja innan vi kan se ditt ärende och återkoppla till dig. När vi omhändertagit ditt ärende ser det på 1177 ut som att ärendet är avslutat. Det är då flyttat till vår interna väntelista och du kommer att kontaktas i turordning.

Vi erbjuder genetisk vägledning om du eller ditt barn behöver utredas kring en genetisk diagnos. Vi hjälper dig också om du har frågor kring anlagstestning och fosterdiagnostik och sällsynta diagnoser.
Till vår mottagning kommer även du som har frågor om cancer och ärftlighet. Hit kan du som anhörig eller patient vända dig om du har frågor kring ärftlighet vid demenssjukdomar i släkten, till exempel Alzheimers sjukdom, Frontallobsdemens med eller utan ALS, Lewykroppsdemens, Parkinsondemens och Creutzfeldt-Jacobs sjukdom.
Välj kontakta mig om du är befintlig patient hos oss och har en pågående utredning. Om du är ny patient vänligen skapa en egenremiss.

Egenremiss
För att kunna bedöma risken för ärftlig sjukdom i din familj behöver vi så mycket information om släktens sjukhistoria som möjligt. Eftersom en stor del av vår utredning baseras på de uppgifter du lämnar är det av största vikt att du svarar på alla frågor.

Informationen uppdaterades 05:14 - 6 dec, 2023

Klinisk genetik