Evenemangsgatan 29, Solna - Visa på karta

4,9

Logo Agilokliniken

Solna

Välkommen till Agilokliniken Arenastaden!

Agilokliniken startade 1991 under namnet Stockholm/Tumba Naprapat & Idrottsskadeklinik. Sedan dess har verksamheten bytt namn till Agilokliniken och består idag av fyra kliniker: Stockholm City, Södermalm, Tumba och Arenastaden. Grundarna till Agilokliniken är Christer Cromell och Patrik Sundström.

Vad kan vi på Agilokliniken hjälpa just dig med?

Agilokliniken Arenastaden erbjuder effektiva och individuellt anpassade manuella behandlingar och vid behov även speciellt framtagna rehabiliteringsövningar. Vår målsättning är att du så snabbt som möjligt ska komma tillbaka till aktivt liv - ingen ska behöva ha ont i onödan!

Vi står för kvalitet och effektivitet

Vår ambition har hela tiden varit att utveckla företaget till en verksamhet som står för kvalité och behandlingsmässig effektivitet. Därför har vi varit noggranna med rekrytering av de naprapater som jobbar tillsammans med oss, samt hela tiden strävat efter att ligga i framkant vad gäller maskinell utrustning och vara pålästa vad gäller forskning kring besvär i rörelseapparaten.

Att vara lyhörd och noggrann i undersökningsförfarandet anser vi vara mycket viktigt för att ställa så exakt diagnos som möjligt eftersom detta lägger grunden för en effektiv och bra behandling.

Kontakta oss på Agilokliniken Arenastaden om du har några frågor eller vill boka tid!

Informationen uppdaterades 27 juni 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Agilokliniken

Massage hos Agilokliniken i Solna

fr. 675 kr Massagebehandling 30 min

Massage används ofta i kombination med andra tekniker Hos Agilokliniken Arenastaden använder vi massage som en del i behandlingen av spän...

Massage används ofta i kombination med andra tekniker

Hos Agilokliniken Arenastaden använder vi massage som en del i behandlingen av spända muskler och för att lösa upp muskelknutor (triggerpunkter). Denna metod används oftast i kombination med någon av våra andra tekniker. Men man kan även boka tid för att få en vanlig ryggmassage.

*Välkommen att boka massage hos Agilokliniken Arenastaden!

fr. 675 kr

Massagebehandling 30 min

Nackspärr hos Agilokliniken i Solna

720 kr Barn / Student med studentkort: 20% rabatt

Hos Agilokliniken Arenastaden kan vi hjälpa dig som lider av nackspärr. Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när du vrider på huvudet. En nackspärr kan sitta i flera veckor.

Vad kan orsaka nackspärr?

En orsak kan vara om du har suttit med nacken i direkt vinddrag och blivit kall om den. Den kan också utlösas av en olämplig sovposition eller om du har gjort en allt förhastad rörelse med nacken. Ibland behöver nackspärr inte ha någon påtaglig orsak.

Om du har nackspärr och vill att den ska försvinna snarast möjligast kan vi på Agilokliniken Arenastaden hjälpa dig med det genom våra behandlingsmetoder.

Vad kan jag själv göra om jag har fått nackspärr?

• Se till att hålla din nacke varm. Förse gärna nacken med en halsduk eller en vetesäck som man kan värma i mikron. En varm dusch kan också göra nacken gott.

• Det är bra att röra på sig om man har fått nackspärr, dock med viss försiktighet.

• Receptfria värktabletter innehållande Paracetamol bidrar också till minskad smärta.

Finns det något jag kan göra för att förebygga nackspärr?

Regelbunden motion och stärkt nackmuskulatur kan minska risken för nackspärr. Att tänka på sin arbetsposition, både på jobbet och privat, är också viktigt. Om man ofta vaknar med stel nacke kan man behöva se över sin kudde.

Välkommen att kontakta oss på Agilokliniken Arenastaden!

Naprapatbehandling hos Agilokliniken i Solna

720 kr Barn / Student med studentkort: 20% rabatt

Vad gör en naprapat på Agilokliniken? En naprapat förebygger och behandlar funktionsrubbningar och smärttillstånd i rörelse- och stödorga...

Vad gör en naprapat på Agilokliniken?

En naprapat förebygger och behandlar funktionsrubbningar och smärttillstånd i rörelse- och stödorganen. Genom att behandla både muskler och leder uppnås bättre funktion och rörlighet i hela kroppen. Denna helhetssyn är själva kärnan i naprapatin.

Hur går en naprapatbehandling till?

En naprapatbehandling ger patienten effektiv smärtlindring och ökad rörlighet, samtidigt som risken för att besvären återkommer minskar. Behandlingen möjliggör också en snabbare återgång till arbetslivet efter sjukskrivning, vilket gör naprapatin intressant även i ett samhällsekonomiskt perspektiv.

Vilka behandlingsmetoder använder en naprapat?

En naprapat arbetar främst med händerna och har flera manuella behandlingsformer att tillgå. Oftast kombineras ledinriktade behandlingstekniker, såsom manipulation och mobilisering med mjukdelsbehandling såsom massage och stretching.

Vi på Agilokliniken använder oss även av akupunktur för smärtlindring samt för triggerpunktsbehandling. Akupunkturen används ofta i kombination med andra behandlingsmetoder för att få spända muskler att slappna av.

Vad är triggerpunkter?

Triggerpunkter är "muskelknutar" belägna i framförallt muskulaturen i ryggen. Triggerpunkter ger ofta en molande smärta som kan vara väldigt obehaglig, framförallt i samband med vila. Triggerpunkter uppkommer framförallt av statisk belastning av en muskel, dvs. låg belastning under lång tid, vilket blir allt vanligare i dagens stillasittande samhälle.

Vi ser kroppen som en helhet

På Agilokliniken ser vi kroppen som en helhet och måste därför i vissa fall även göra en grundlig undersökning av muskelsamband och muskelstyrka. Därför är vissa av oss specialiserade på muskelstärkande och bålstabiliserande träning med boll. Vi instruerar även individuellt med annan typ av muskelstärkande behandling, t ex med gummiband, och lägger då upp ett specialanpassat tränings- och behandlingskoncept.

Välkommen att boka tid på Agilokliniken Arenastaden!

Stötvågsbehandling hos Agilokliniken i Solna

750 kr Barn / Student med studentkort: 20% rabatt

Hos Agilokliniken Arenastaden använder vi oss av stötvågsbehandling som behandlingsmetod vid exempelvis: Tennisarmbåge Hälsporre Kalk...

• Tennisarmbåge
  • Hälsporre
  • Kalkaxel
  • Hälsporre
  • Hopparknä
  • Kronisk hälseneinflammation

Vad är stötvågsbehandling?

Stötvågsbehandling, Shockwave Therapy, är en snabb, effektiv, välbeprövad och vetenskapligt dokumenterad behandlingsmetod. Stötvågorna underlättar läkningsprocessen och har en antiinflammatorisk effekt. Därtill sker en överstimulering av nervfibrerna som blockerar och minskar smärtstimuli och ökar därmed den smärtlindrande effekten. Stötvågorna bryter ner ärrvävnad och kalk i muskelfästen.

Välkommen att kontakta Agilokliniken Arenastaden om du har några frågor!

750 kr

Hälsporre hos Agilokliniken i Solna

720 kr (inkl stötvågsbehandling) Barn / Student med studentkort: 20% rabatt

En hälsporre frambringas av en överbelastning av bindvävsstrukturer i hålfoten. Denna bindväv utgör ett viktigt stöd för foten då den belastas när vi står, går och springer.

Finns det några vanliga symtom vid hälsporre?

Ett vanligt symtom är känslan av smärta och ömhet i hälen i de första stegen man går efter stillasittande. Exempelvis när man kliver upp ur sängen på morgonen. Smärtan känns ofta under eller på insidan av hälen. Smärtans styrka kan variera från lättare obehag till kraftigt brännande.

Hos oss på Agilokliniken kan vi hjälpa dig med dina besvär kring hälsporre. Utan behandling kan det ta upp till ett år för hälsporren att försvinna. Stötvågsbehandling är en lämplig behandlingsmetod som vi använder på vår klinik.

Nedan följer exempel på egenvård för hälsporre:

• Se till att du har ett par ordentliga skor som passar dina fötter. Det finns en speciellt utformad hälkopp att lägga i skorna som trycker ihop fettkudden under hälen vilket kan ge avlastning.

• Stretching av vadmuskel. Rådgör gärna med oss för tips på bra övningar.

• Tejpning (för att ge stabilitet).

• Undvik träningsformer som löpning och längre promenader, framförallt på hårt underlag. Ersätt istället den träningen med cykling och simning där hälen inte utsätts för belastning.

Välkommen att kontakta oss på Agilokliniken Arenastaden för mer information eller om du vill boka en tid för behandling!

(inkl stötvågsbehandling) Barn / Student med studentkort: 20% rabatt

Tennisarmbåge hos Agilokliniken i Solna

720 kr (inkl stötvågsbehandling) Barn / Student med studentkort: 20% rabatt

Hos Agilokliniken Arenastaden kan vi hjälpa dig som har fått tennisarmbåge. Vad är tennisarmbåge? En tennisarmbåge uppstår av en infla...

Hos Agilokliniken Arenastaden kan vi hjälpa dig som har fått tennisarmbåge.

Vad är tennisarmbåge?

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, detta beror lite på armens och handens position. Det finns flera olika tekniker som naprapaten kan använda för att behandla tennisarmbågen lokalt. Det är viktigt att titta på helheten som till exempel funktionen i skuldra och nacke.

Orsaken till tennisarmbåge kan vara överansträngning i musklerna på grund av ensidiga och upprepade rörelser i handleden samt även andra funktionella orsaker.

Vilka symtom brukar förekomma vid tennisarmbåge?

Vanliga symtom är smärta längst underarmens ovansida eller armbåge samt ömhet på utsidan av armbågen. Stelhet och minskad kraft i armen. Vissa personer känner sig begränsade gällande arbetssysslor på grund av smärtan. Man kan få svårt att lyfta tunga och otympliga föremål.

Hos oss på Agilokliniken kan du få din tennisarmbåge behandlad då besvären annars kan bli långvariga och besvärliga. Vi erbjuder stötvågsbehandling på vår klinik vilket är effektivt vid långvariga besvär av tennisarmbåge.

(inkl stötvågsbehandling) Barn / Student med studentkort: 20% rabatt

Rehabilitering hos Agilokliniken i Solna

720 kr Barn / Student med studentkort: 20% rabatt

Vi på Agilokliniken Arenastaden erbjuder rehabiliteringsträning till dig som behöver. Vi ser kroppen som en helhet och måste därför i vissa fall utföra en grundlig undersökning av muskelsamband och muskelstyrka.

Behandling med rehabiliteringsträning

Vissa av oss specialiserade på muskelstärkande och bålstabiliserande träning med boll. Vi instruerar även individuellt med annan typ av muskelstärkande behandling och lägger då upp ett specialanpassat tränings- och behandlingskoncept.

Välkommen att kontakta oss på Agilokliniken Arenastaden för mer information!

Susanne Åqvist

Leg. Fysioterapeut

Karta - Evenemangsgatan 29, Solna

4,9

• 21:18 - 05 sep, 2018 skrev:

Väldigt nöjd med behandling och kunskap. Kollegor jobbar tillsammans för att ge den bästa kvalitet och service till patienterna.

• 13:28 - 31 maj, 2018 skrev:

Väldigt trevlig personal som är engagerad för att hjälpa sina patienter!