Gustav III:s Boulevard 42, Solna

Vaccinationer

Diabetesmottagning

Intyg

Pris efter konsultation

Välkommen till Solna Husläkarmottagning i Frösunda!

I nyöppnade lokaler erbjuder vi öppenvård med generösa öppettider. Besök går att boka via telefon eller Mina Vårdkontakter på 1177 (kräver e-legitimation).

OBS! Vi erbjuder just nu ingen drop-in!

I samma hus som husläkarmottagningen finns ett apotek där du kan hämta ut ditt recept eller köpa receptfria läkemedel.

Vi arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting vilket innebär att du betalar gällande patientavgift.

Vi ligger högt i Patientenkäten 2021

Nationella patientenkäten mäter patientnöjdheten på vårdcentraler runt om i Sverige. Solna Husläkarmottagning i Frösunda är glada att vi ligger på andra plats i Patienttoppen för hela Solna!

Varmt välkommen att besöka oss!

Informationen uppdaterades 16:04 - 12 mar, 2024

Edward Nachid

Marianne Hanna

Kurt Blomberg

1 mar, 2024

Mycket bra och snabbt bemötande!

26 feb, 2024

Vi har besökt Frösunda husläkäre ett par gånger och har varit nöjda med den vård vi fått. Vi har lyckats boka en tid för samma vecka. Receptionen och sköterskorna är vänliga. Läkaren Julia är omtänksam och uppmärksam. 10/10. Det finns också ett apotek i samma byggnad! Jag rekommenderar Husläkarmottagning i Frösunda!

18 feb, 2024

Har flera gånger besökt Solna Husläkarmottagning själv och tillsammans med mina barn. Läkarna har varit bra MEN receptionister har inte alls utvecklad förmågan att bemöta kunder. Det är alltid lika fruktansvärld att ringa och boka tiden: ingen pratar med hela meningar, de är väldigt otydliga i telefonen med INGEN energi och till slut känner man sig bara dumm själv. Också bemötande på kliniken kunde vara mycket bättre nät man skriver sig in. Hoppas verkligen att de fokuserar på att ändra det här. Annars kommer jag inte återkomma mycket längre.

11 jan, 2024

Bästa mottagningen. Jag känner mig trygg . Duktiga och trevliga läkare. Man få hjälp samma dag.

28 dec, 2023

Duktiga läkare. Man får alltid hjälp. Hela familjen är listad trots att vi har flyttat till en annan kommun.

Fråga ställd 11:45 - 18 maj, 2019

Hej, Jag har en son som är 7år gammal och har lite svårt i skolan t.ex ibland har svårt att följa instruktionerna eller blir lätt arg och ledsen,göra utbrott så inte hans lärare men fritidspedagoger rekommenderade mig att söka hjälp hos en psykolog de tycker att han har kanske Autism eller nånting sånt och har pratat med skolsköterska då hon sa att jag bör kontakta första linjen och det är vårdcentralen men jag kontakta de hjärta vårdcentralen de svara att de har inte psykolog sen kontakta BVC de rekommenderade mig er att ni har den .Nu vill jag ha en tid hos er till min son och vill jättegärna lista mig och min familj hos er. Mvh Lolaf

Solna Husläkarmottagning i Frösunda, Solna svarar:

Hej Lolaf! Vi har barnpsykolog på mottagning Du kan gärna ring 0812861400 för att boka tid. Du är välkommen mvh

Fråga ställd 12:42 - 5 maj, 2019

Undrar om man kan komma till er för fästingvaccination?

Hej Lill Absolut. Ni är välkomna Ring gärna för att boka tid 0812861400 mvh

Fråga ställd 06:38 - 12 feb, 2019

Hej Jag vill boka en hälsakontroll. Får jag be er återkoppla till mig på, patrik.persson@pensum.se 0727 215150 mvh Patrik Persson

Hej Tack för din fråga Vi kontaktar dig Patrik mvh

Fråga ställd 21:57 - 30 sep, 2018

Har ni Laboratori, min dotter måste lömna blod prov eftersom har tid 2 . Oktober hos specialisten i Solna centrum. Hon är listad och hela familijem hos er. Om det fins vilken tid är oppet? Tack!

Hej! Det är drop-in mellan 8-14

Fråga ställd 16:41 - 29 jul, 2018

Tja, Kan man besöka er oavsett Vilken kommun man tillhör?

Solna Husläkarmottagning i Frösunda, Solna svarar:

Hej! vi rekommenderar att du söker till närmaste vårdcentral i din kommun. MVH Solna husläkarmottagning

Söndag:14:00 - 18:00
Vi erbjuder för tillfället ingen drop-in!

Söndag:14:00 - 18:00

Drop-in-tider