Skandinaviska Kiropraktorhögskolan - patientklinik

Solna

Skandinaviska Kiropraktorhögskolan i Solna har utbildat kiropraktorer sedan 1983 och är idag Skandinaviens största och äldsta kiropraktiska institution.

Lider du av värk eller besvär i rygg, axlar, nacke eller andra leder?

Skandinaviska Kiropraktorhögskolans patientklinik tar emot både patienter som kommer med och utan remiss från läkare. Vi har även en mobil externklinik som kan ta sig ut till företag och större evenemang för att ge hjälp på plats.

En kiropraktor behandlar skador och besvär som orsakas av störningar i leder, muskler och nervsystem. Alla individer är unika och noggrann diagnostisering är viktig.

Exempel på besvär i leder och rygg som vi kan hjälpa till med:

• ryggvärk
  • nackspärr
  • smärta mellan skulderbladen
  • spänningshuvudvärk
  • stelhet
  • domningar och stickningar i armar och ben
  • ischias

All behandling ges av Kiropraktorhögskolans avgångsstudenter och alltid under handledning av yrkesverksamma legitimerade kiropraktorer.

Välkommen till våra lokaler i Solna!

Informationen uppdaterades 06 juli 2016 av Vården.se

Visa telefonnummer

Råsundavägen 101, plan 4, Solna - visa på karta

• Måndag 08:00 - 20:00 Lunchstängt kl 12.00-13.30.
  • Tisdag - Torsdag 13:30 - 20:00

Behandlingar hos Skandinaviska Kiropraktorhögskolan - patientklinik

• Kiropraktorbehandling

280 kr 180 kr för studenter och pensionärer.

Kiropraktik är ett verksamhetsområde som innehåller diagnostik, behandling, rehabilitering och förebyggande av funktionsstörningar och smärt... Läs mer

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• 14:01 - 23 maj, 2017

• Nynäshamns VårdCentral Mycket trevliga och seriösa när man väl är hos läkare/innanför receptionen. Har dock haft mycket problem med kontakt både via telefon och i ... - Karl Gunnar Roos
    • Nikos Tsiaklides Läkarmottagning Trevligt bemötande och har tid vid mina besök. - Kim Tiilikainen
    • Åkermyntans Vårdcentral Jag rekommenderar Dr Apostolos Mintoglou, han är väldigt medicin competence, duktig att ge återkoppling samt följa upp patienten hela vårdpr... - Daniella Shafti
    • Hjärtintensivvårdsavdelning Gävle Tack avd 105 för en fantastisk vård av mig, allt från Läkare till städpersonal. Arne på 23.2. - Arne Berg
    • Specialistläkarna Sergel City Tack för ett proffsigt bemötande. Blev till stor hjälp hos Ulf Zetterström. Trevlig midsommar. - Christina Haaga