Tandläkare Marina Sabelström

Hotellgatan 3, Solna - Visa på karta

• Lunchstängt kl 12:30-13:15

Logo Tandläkare Marina Sabelström

Solna

På Hotellgatan 3 i Solna hittar du Tandläkare Marina Sabelström, tandhygienist Ia Jansson och tandsköterska Melina Ingwes. Hos oss får du en heltäckande tandvård med modern utrustning i trevliga lokaler. Vi erbjuder korta väntetider och utformar våra behandlingsplaner utifrån dina individuella behov.

Hos oss kan du till exempel få hjälp med:

• Regelbundna undersökningar
  • Lagningar/rotfyllningar
  • Tandhygienistbehandling
  • Estetisk tandvård
  • Tandimplantat
  • Apné-/snarkskena
  • Bettskena
  • Tandreglering (Invisalign, Inman Aligner)
  • Tandblekning
  • Barntandvård
  • Air Flow

Tandvård för hela familjen

Hos oss är alla välkomna, barn som vuxna! Du kan lista ditt barn hos oss, så får ni regelbundna kallelser till tandläkarundersökningar. Det första tandläkarbesöket brukar man göra vid 3 års ålder.

Prislista

• Tandreglering med Inman Aligner - fr. 23 500 kr
  • Botox - fr. 1500 kr
  • Fillers - fr. 2000 kr
  • Implantat - pris efter konsultation

Varmt välkommen till Tandläkare Marina Sabelström!

Informationen uppdaterades 12 september 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Marina Sabelström

Tandläkarundersökning hos Tandläkare Marina Sabelström i Solna

fr. 850 kr

Du är varmt välkommen till Tandläkare Marina Sabelström för regelbundna tandläkarundersökningar. De är viktiga för att upptäcka och förebygga problem tidigt. Hur ofta du kommer på undersökning beror på hur mycket problem du har med tänderna, men många går en gång om året.

Hur går en tandläkarundersökning till?

Vid undersökningen går tandläkaren igenom och kontrollerar dina tänder, både manuellt och med hjälp av röntgen. Detta görs framför allt för att upptäcka karies och andra problem och sjukdomar, innan de blir för allvarliga. Tandläkaren tar även bort tandsten och kontrollerar ditt tandkött.

Välkommen att boka en tid hos Tandläkare Marina Sabelström!

fr. 850 kr

Tandhygienist hos Tandläkare Marina Sabelström i Solna

fr. 545 kr

Hos Tandläkare Marina Sabelström hittar du även vår duktiga tandhygienist Ia Jansson. Hon kan hjälpa dig att rengöra tänderna och förebygga framtida problem.

Vad kan en tandhygienist hjälpa till med?

Tandhygienister arbetar förebyggande med tandvård. De kan hjälpa dig att rengöra tänderna, genom att ta bort tandsten och beläggningar, putsa och polera. De undersöker även tandköttet och kan ge råd om hur du ska sköta din munhälsa för att undvika framtida problem.

Välkommen till Tandläkare Marina Sabelström!

fr. 545 kr

Tandblekning hos Tandläkare Marina Sabelström i Solna

fr. 2 500 kr

Hos Tandläkare Marina Sabelström kan du få hjälp med att bleka tänderna. Det är en enkel process och kan ge dig ett ljust och fräscht leende...

Hos Tandläkare Marina Sabelström kan du få hjälp med att bleka tänderna. Det är en enkel process och kan ge dig ett ljust och fräscht leende!

Hur går tandblekningen till?

Innan vi bleker tänderna får du komma på en undersökning där vi ser till att du inte har några andra besvär som behöver åtgärdas först. Om allt ser bra ut tillverkas en individuellt anpassad skena som fylls med blekningsmedel och placeras över tänderna.

Du kan välja att genomföra blekningen i lugn och ro hemma, eller hos oss på kliniken. Vi använder oss av blekningsmaterial från Opalecense, som ger goda resultat.

Välkommen att boka en tid hos Tandläkare Marina Sabelström!

fr. 2 500 kr

Tandreglering hos Tandläkare Marina Sabelström i Solna

fr. 23 500 kr

Det finns olika typer av tandreglering som kan användas för att räta ut sneda tänder. Vi hos Tandläkare Marina Sabelström kan hjälpa dig! ...

Tandreglering med Invisalign och Inman Aligner

Vi utför tandreglering med hjälp av Invisaling och Inman Aligner. Det är en metod där du använder en diskret, löstagbar skena för att justera tänderna. Skenorna används under en kortare period och passar bra för att korrigera mindre snedställningar.

Välkommen att kontakta Tandläkare Marina Sabelström för mer information!

fr. 23 500 kr

Fillers hos Tandläkare Marina Sabelström i Solna

fr. 2 000 kr

Hos Tandläkare Marina Sabelström erbjuder vi även skönhetsbehandlingar med fillers. Det är en populär behandling för att släta ut rynkor och ge huden mer spänst.

Vad är fillers?

Fillers består av hyaluronsyra. Det är ett ämne som finns naturligt i kroppen och som hjälper huden att hålla sig återfuktad och spänstig. Genom att injicera fillers i huden med hjälp av en tunn nål kan man minska linjer och rynkor, fylla ut och återfukta. Fillers passar till exempel bra för att:

• Återfukta och föryngra huden
  • Minska rynkor och linjer
  • Förtydliga läpparnas konturer
  • Förstora läpparna
  • Korrigera näsryggen
  • Förstärka käklinjen

Hur länge håller resultatet?

Fillers är inte permanenta, utan hyaluronsyran bryts naturligt ner av kroppen efter ett tag. Hur länge resultaten sitter i kan variera mellan olika personer, men vanligtvis är det mellan 6-12 månader.

Välkommen till Tandläkare Marina Sabelström!

fr. 2 000 kr

Melina Ingwes

Tandsköterska

Karta - Hotellgatan 3, Solna

• 00:12 - 08 okt, 2018 skrev:

Hela mitt liv har jag varit tandläkarrädd men inte sedan jag letade mig fram till Marina & Co. Hon är en sann superstjärna på det hon gör d.v.s skicklig,snabb,lyhörd, trevlig som få och jag som alltid bedövat trippelt hos alla andra tandläkare jag lagar plötsligt helt UTAN bedövning. Med svåra ätstörningar i bagaget är mina tänder rejält förstörda. Skäms såklart men Marina och Ia är båda så förstående och fina. Deras härliga positiva energier bär man med sig flera veckor efter att man varit där. Detta är utan konkurrens 08-regionens i särklass BÄSTA Tandläkarställe!! Såå himla TACKSAMT glad att dom finns!! Helt klart värda att testas - ni lär absolut INTE bli besvikna. Dom om några levererar👌