Hotellgatan 3, Läkarhuset plan 1, Solna

PRP mot artros

PRP mot idrottsskador

Välkommen till Solna Ortopedmottagning!

Solna Ortopedmottagning är en privat mottagning som erbjuder snabba läkartider hos vår ortopedspecialist. Det betyder att du kan boka en tid direkt hos oss på mottagningen direkt! Vi undersöker och behandlar dig som har smärtor och rörelsehinder i händer, fötter, armar, ben, knä, armbåge, nacke, hela ryggen och bäcken-höftområdet. Du kan också köpa ortopediska hjälpmedel hos oss.

Vi behärskar svenska, engelska, persiska och arabiska. Du hittar oss i Solna Centrum - ett stenkast från tunnelbanan och busstationer (Solna Centrum).

Just nu söker vi legitimerade läkare - kontakta oss för mer information!

Du behöver ingen remiss för att boka tid hos oss

Vi tar emot både patienter med remiss och dig som önskar att boka en tid privat. För att boka en tid kan du kontakta oss direkt, så får du oftast tid inom en vecka.

Vad är ortopedi?

Ortopedi är namnet för sjukdomar och skador i rörelseorganen - de vanligaste orsakerna till läkarbesök och kirurgiska operationer. Det kan vara allt från medfödda fel till arbetsskador eller olyckor.

Få hjälp med dina ortopediska åkommor hos oss!

Till oss på Solna Ortopedmottagning kan du vända dig med alla typer av ortopediska åkommor, både akuta skador och mer långdragna besvär. Vi kan till exempel hjälpa till vid smärta och rörelsehinder i:

• händer
  • fötter
  • ben och knän
  • nacke
  • ryggen
  • bäcken- och höftområdet.

Vi utför även hand, arm- och fotkirurgi under lokalbedövning. Vi samarbetar också med ett flertal försäkringsbolag - kontakta ditt bolag för att se vad som gäller för just dig.

Vi erbjuder behandling med PRP

Hos Solna Ortopedmottagning kan vi behandla skador med hjälp av PRP. Det är en effektiv metod som bland annat kan användas vid artros och idrottsskador. Metoden utnyttjar de ämnen som redan finns i kroppen för att ge bättre läkning.

Vi erbjuder dessutom EM Slim Power - en effektiv fettförbränningsmaskin/muskelstimulator. Kontakta oss så berättar vi mer!

Följ oss gärna på Instagram och Facebook!

Har du några frågor eller vill du boka en tid för läkarbesök - kontakta gärna oss på Solna Ortopedmottagning!

Informationen uppdaterades 11:32 - 5 apr, 2024

Jalil Taslimi

Dr Azim Osman

Dr Jahan Taslimi

7 mar, 2024

12 apr, 2023

Excellent kontakt, mycket bra och effektiv behandling. Jag rekommenderar till mina vänner och familj.

30 jan, 2022

Jalil är den enda läkaren som har kunnat hjälpa mig och som har hittat problemen i min rygg. Jag har haft ont i 8 år och testat precis allt, varit hos läkare, sjukgymnaster, akupunktör och kiropraktor men inte blivit av med min smärta. Jalil gjorde en grundlig undersökning och kollade igenom mina journaler, magnetröntgen och provtagningar. Han hittade och såg det ingen annan läkare förstod. Jag har nu gjort 5st proloterapi behandlingar och är nu smärtfri🙏 Jag hade fruktansvärd smärta i ryggen och nu är jag fri från min smärta. Tack Jalil🌟

16 dec, 2021

Den enda behandlingen som hjälpt min orsak - EDS - och inte bara lindrat symtomen, vilket alla andra behandlingar jag gjort inte lyckats med. Rekommenderar alla med överrörlighetsproblematik detta!

12 nov, 2021

Soooooo professional doctor who really try to help you and understand your problem 💖 After 4 years finally i know my problem. Soooo nice people at the reception. I recomend it 100%%%!!!

Fråga ställd 16:54 - 23 jan, 2020

Hej! Vilka provtagningsrör använder ni till detta. Är det någon lösning i rören, eftersom ni ska plasma. Hälsningar Ann

Solna Ortopedmottagning svarar:

Hej Ann, Vi använder second generations RP kit, som du kan se på länken nedan. http://solna-ortopedmottagning.se/wp-content/uploads/2019/09/High-concentration-300x300.jpg Mer information kan du få på vår hemsida. OBS, konsultation för PRP behandling är gratis hos oss. Med vänlig hälsning Jalil / ortoped

Fråga ställd 16:39 - 30 dec, 2019

Hej Jag har en bokad tid hos er men kommer inte ihåg när. Kan ni vara vänliga och hjälpa mej med detta.

Solna Ortopedmottagning svarar:

Hej Veronica, vi pratat nyss telefonledes. Vi ses andra jan-20. Gått Nytt År. Med vänlig hälsning Jalil

Fråga ställd 10:40 - 27 dec, 2019

Hej Såg svarar nyss och hann inte ringa innan kl 16. Jag skulle gärna komma den27, bekräfta gärna om det är ok Veronica

Hej Veronica, Jo det är helt ok. Vi ses snart då. Med vänlig hälsning Jalil

Fråga ställd 14:07 - 23 dec, 2019

Hej Jag avbokade min tid för PRP behandling till den 23 december och fick en ny tid i januari. Hon som tog min avbokning skulle höra med läkaren om det var ok så att det inte är dåligt för PRP behandlingen, men jag har inte fått något svar. Min fot är dagsläget svullen, det gör ont och det finn inte en minsta förbättring. Vänligen Veronica

Solna Ortopedmottagning svarar:

Hej Veronica, Du ombokade din tid till andra jan-20 och det är ok från min sida. Svullnad och smärta efter PRP behandling är vanliga men enligt instruktioner du får komma direkt till oss för gratis kontroll för säkerhets skull, vi arbetar på fredag 27 dec. Du kan ringa oss idag direkt på 08- 46007100 för direkt samtal, innan kl 16:00. Med vänlig hälsning Jalil / ortoped

Fråga ställd 09:03 - 15 dec, 2019

Hej, Gäller ingen frikort hos er?

Solna Ortopedmottagning svarar:

Hej Frida, tack för din fråga, jo det gäller. Mer info kan du få gällande ditt ärende per tel 08- 46 007 100. Med vänlig hälsning, Jalil / ortoped

08-46 007 ### Visa nummer

Drop-in-tider