Englundavägen 11, Solna

Cellprovtagning

Kostnadsfritt

Mama Mia Solna välkomnar dig till våra generösa och nyrenoverade lokaler ett stenkast från Sundbybergs Centrum. Vi sitter tillsammans med vår egen vårdcentral To Care mitt i Solna Business Park.

Här erbjuder vi mödrahälsovård, barnhälsovård, preventivmedelsrådgivning, cellprovtagning och husläkarmottagning.

Vi kan ordna med tolk vid behov.

Vad hjälper Mama Mia Solna till med?

Vi guidar och stödjer dig/er genom hela graviditeten. Från första graviditetsbeskredet till efter att barnet är född. Hos oss får du hjälp med allt som gäller under en graviditet så som lyssna på hjärtljud, följa barnet tillväxt, provtagning, ultraljudsbokning, mätning av blocktryck, föräldrarutbilning med mera.

Mama Mias värdegrund

För oss är det viktigt att se, bemöta och bekräfta alla våra kunder och samarbetspartners genom ett respektfullt och informativt förhållningssätt och med högsta servicefaktor.

Om Mama Mia

Mama Mia är Skandinaviens största privata kvinno- och barnhälsomottagning. Vi som arbetar på Mama Mia har alla lång yrkeserfarenhet och mycket hög specialistkompetens. Vi följer dig från graviditeten och under hela barnets uppväxt. Vården anpassas efter just era individuella önskemål och behov, för varje familj är unik!

Mama Mia har vårdavtal med Region Stockholm.

Varmt välkommen till Mama Mia Solna!

Informationen uppdaterades 10:41 - 5 okt, 2023

12 mar, 2024

Har gått hos en helt magisk barnmorska under graviditeten och nu samma känsla hos min barnsjuksköterska på BVC.

11 okt, 2022

Har besökt dem vid tre tillfällen och träffat tre olika barnmorskor, alla överträffade alla förväntningar! Riktigt bra, man känner sig verkligen omhändertagen och att de genuint bryr sig. Rekommenderar dem varmt!

2 jan, 2022

Jag hade den mest fantastiska barnmorskan man kan tänka sig! Hon var ett stöd för mig under hela graviditeten, samt efter förlossningen och visade ett engagemang för mig som patient på ett sätt jag aldrig varit med om inom vården. Otroligt kompetent barnmorska och jag kommer garanterat komma tillbaka till Mama Mia och framförallt till min barnmorska.

19 nov, 2021

I början av graviditeten var jag väldigt rädd och orolig eftersom det var mitt första barn jag väntade. Barnmorskan som tog hand om mig under hela graviditeten gav mig den trygghet som jag så väl behövde inför förlossning och tid som ny förälder. Utan detta fina stöd vet jag inte hur jag skulle klarat mig. Tusen tack för allt engagemang som just min egen barnmorska gav mig. Kommer åter när jag blir gravid nästa gång!

11 okt, 2021

Bästa barnmorskan