Ankdammsgatan 30, Solna - Visa på karta

Logo Pedari Dental AB

Solna

Välkommen till Pedari Dental i Solna!

På vår nyrenoverade mottagning erbjuder modern tandvård för hela familjen i en lugn, trygg och stressfri miljö. Vårt mål är att ge god tandhälsa samt ett personligt, vänligt och professionellt omhändertagande. Hos oss ska alla känna sig välkomna, respekterade och nöjda med sin behandling.

Vi talar svenska, finska, engelska, tyska och persiska.

Om du är i behov av akut tandvård

Vi har möjlighet att ta emot patienter med akuta tandbesvär med kort varsel. Det kan exempelvis vara om du har fått tandvärk, blödande tandkött eller har en skadad tand.

Vi har korta väntetider och kan erbjuda dig en tandläkartid snabbt.

Vi kan hjälpa tandvårdsrädda personer

Hos Pedari Dental har vi stor vana att behandla patienter med tandvårdsrädsla. Vi går lugnt igenom vad behandlingen innebär innan den påbörjas så att du som patient känner dig trygg.

Tandläkare för hela familjen

Hos oss är alla välkomna, både barn och vuxna. Vi kan ta hand om hela familjen och vill att ni ska känna er trygga hos oss.

Kontakta oss för att boka en tid!

Informationen uppdaterades 07 juni 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Pedari Dental AB

Undersökning av ny patient hos Pedari Dental AB i Solna

• - Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.
  • - Fyra röntgenbilder ingår.

Tillsammans med oss lägger vi upp en individuell behandlingsplan för dig. Det vanliga, om man inte har några större problem, är att man gör en undersökning per år.

De vanligaste problemen är karies och tandlossning och det är viktigt att upptäcka detta i tid, därför rekommenderas man att gå på regelbundna besök hos sin tandläkare.

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Om problem behöver åtgärdas

Varmt välkommen till Pedari Dental!

Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.; Fyra röntgenbilder ingår.

Tandutdragning hos Pedari Dental AB i Solna

• - Vanlig utdragning av en tand.
  • - Alla moment ingår.
  • - Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en visdomstand som orsakar problem.

Behandlingen inleds med en ordentlig undersökning av tanden och du får sedan bedövning innan själva behandlingen börjar.

Vad ingår i priset för tandutdragning?

I priset ingår alla moment men om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare. I vissa fall kan det även krävas en kontrollröntgen ca 14 dagar efter behandlingstillfället.

Kontakta oss på Pedari Dental för att boka en tid!

Vanlig utdragning av en tand.; Alla moment ingår.;Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Tandlagning på kindtand, tre ytor hos Pedari Dental AB i Solna

• - Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Om man får ett hål i en tand eller om en gammal lagning gått sönder så behöver tanden lagas. På Pedari Dental kan vi hjälpa dig!

Hur går behandlingen till?

Behandlingen inleds alltid med en undersökning. De flesta brukar vilja ha bedövning men det är något som man bestämmer själv. Vi tar sedan bort den skadade delen av tanden genom att borra innan hålet lagas med en plastfyllning.

Om du har fått bedövning så sitter den ofta i ett par timmar efter behandlingen men du kan använda tanden som vanligt även om det är bra att vara lite försiktig.

I priset ingår alla moment i behandlingen inklusive material.

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Rotfyllning av framtand hos Pedari Dental AB i Solna

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss på Pedari Dental!

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

Krona på enstaka tand, metall och porslin hos Pedari Dental AB i Solna

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Välkommen att kontakta oss på Pedari Dental för att boka en tid!

Priset gäller när man gör en enda krona.; I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Pedari Dental AB i Solna

• - Priset gäller när man gör en enda krona.
  • - I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Hör av dig till oss på Pedari Dental för att boka en tid!

Akuttandvård hos Pedari Dental AB i Solna

Har du fått akut tandvärk och behöver få en tid snabbt? På Pedari Dental kan vi hjälpa dig som fått akut tandvärk eller andra akuta besvä...

Har du fått akut tandvärk och behöver få en tid snabbt?

På Pedari Dental kan vi hjälpa dig som fått akut tandvärk eller andra akuta besvär såsom:

• Slagit ut en tand
  • Tappat en fyllning
  • En krona eller bro som lossnat
  • Infektion i tänderna/käkarna

Ring oss för att få en akuttid snabbt!

Hammaslääkäri ja suunterveys hos Pedari Dental AB i Solna

Suunterveys on tärkeä osa ihmisen yleisterveyttä sekä hyvinvointia. Terveellä suulla on helppo hymyillä, mutta sillä on myös suora yhteys vakavienkin sairauksien ennaltaehkäisyyn. Huomioimme kaikki pienistä maitohampaista aina mahdollisiin pelkopotilaisiin.

Perushammashoito:

• tutkimukset
  • ennaltaehkäisevät hoidot
  • hampaan paikkaukset
  • hampaan juurihoidot
  • iensairauksien tutkimukset ja hoidot
  • purennan hoito
  • hampaiden valkaisu
  • akuutti hammasshoito
  • hammasproteesit

Hammasproteeseilla korvataan puuttuvia hampaita. Proteesit voivat olla joko irrotettavia tai suuhun kiinteästi asennettavia. Sillat, kruunut ja laminaattikruunut ovat kiinteitä proteeseja. Ne kiinnitetään joko omiin hampaisiin tai keinojuuriin, eli implantteihin.

Luottamukseen perustuva säännöllinen hoitosuhde vaalii parhaiten suun terveyttä. Meille on helppo tulla kokonaisvaltaiseen hoitoon

Tervetuloa!

Leena Jämiä-Pedari

Leena Jämiä-Pedari

Leg. Tandläkare

Jag har arbetat som tandläkare sedan 1987 och jag har varit på Ankdammsgatan sedan 1993. Jag vill ge tandvård som bygger på omtanke och delaktighet i behandlingen. Jag tar gärna mot tandvårdsrädda patienter. Jag har även stort intresse för barntandvård.

Ruzbeh Pedari

Ruzbeh Pedari

Leg. Tandläkare

Jag har arbetat som tandläkare sedan 2012. Jag tycker om mitt yrke och att jobba med människor. Min ambition är att ge god och professionell tandvård av högsta kvalitet. Målet är att du som patient får och kan behålla en väl fungerande och frisk munhåla.

Camilla Öhman

Camilla Öhman

Tandsköterska

Jag har jobbat på praktiken sedan 2008. Jag tycker om mitt yrke och att jobba med människor.

Karta - Ankdammsgatan 30, Solna

• 10:04 - 16 nov, 2012 skrev:

Oerhört högklassig och professionell tandvård. Går alltid där i från nöjd. Ljusår före bråkiga folktandvården