Näckrosen Tandvårdsklinik

Solna

Varmt välkommen till Näckrosen Tandvårdsklinik, en klinik för allmän tandvård, tandhygienist, kosmetisk- och implantatbehandling.

Vår tandvårdsfilosofi

Vår filosofi är att förebygga större tandläkaringrepp. Vi vet att grundlig information om kost och instruktioner till bättre munhygien är nyckeln till en friskare mun. Vi har som mål att skapa en god tandhälsa för alla våra patienter oavsett bakgrund och tidigare insatser.

Vi är stolta över att erbjuda högkvalitativ behandling i en lugn, trygg och familjär miljö. All behandling utförs med material av absolut bästa kvalité.

Nära samarbete med skickliga specialister

Vår klinik har mycket nära samarbete med specialister dit patienter kan remitteras vid behov.

Vår fokus är att varje besök och undersökning/behandling ska vara en positiv erfarenhet.

Vi är väl medvetna att extra självförtroende och självkänsla kommer med det ultimata leendet.

Näckrosen Tandvårdsklinik är en privat mottagning som är medlem i Tandläkarförbundet TEV (Tandläkare Egen Verksamhet) samt medlem i Privattandläkarnas förbund.

Informationen uppdaterades 24 maj 2017 av Vården.se

08-27 97 46
Visa telefonnummer

Erik Sandbergs gata 24 - visa på karta

• Möjlighet till senare tider enligt överenskommelse.

Behandlingar hos Näckrosen Tandvårdsklinik

Farzad Moayedi DDS

Leg. Tandläkare

Farzad tog sin Tandläkarexamen vid Göteborgs Universitet år 1999. Han drev en egen stor praktik i London under 12 års tid. År 2013 flyttade han hem till Sverige och driver nu Näckrosen Tandvårdsklinik.

Han tilltalas av det lilla formatet som skapar en familjär stämning och bra patientkontakt. Han har över 16 års erfarenhet inom allmän tandvård och stort intresse inom estetisk tandvård samt behandling av tandvårdsrädda patienter.

Farzad är en lugn och noggrann person, pedagogisk och alltid väl förberedd. Hans vision är att du som patient skall känna dig trygg, väl omhändertagen och nöjd med utförd behandling. Han håller sig uppdaterad med den senaste utveckling inom yrket genom att regelbundet gå på nationella och internationella vidareutbildningar.

Han utför alla typer av behandlingar inom allmäntandvård:

• akuttandvård
    • rotbehandlingar
    • kronor och broar
    • proteser
    • bettskenor och tandskydd
    • amalgamsaneringar
    • estetisk tandvård (skalfasader, blekning, helkeramiska ersättningar).
    • implantatbehandling och mindre kirurgiska ingrepp utförs på kliniken.

Farzad är väldigt mån om att du som har akuta besvär eller värk ska få en tid samma dag eller senast dagen efter.

Han talar förutom svenska även engelska och persiska.

Lisa Moayedi

Ekonomi- och administrationsansvarig

Lisa har över 12 års erfarenhet inom Internationell fondförvaltning i London och Zurich.

Vägbeskrivning

T-bana Näckrosen. Gångavstånd 100 m ner Råsundavägen.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• 13:19 - 06 sep, 2017

• 14:11 - 16 aug, 2017

• 22:16 - 05 jul, 2017 skrev:

Den vård jag fick vid rotfyllningen av min kindtand var perfekt! Lungt och metodiskt utfördes behandlingen och framförallt - helt smärtfritt!! - Jag blev förvånad! Jag hade oroat mig i flera dagar innan men helt i onödan! Toppenbra jobb!

• 13:32 - 19 maj, 2017

• 15:21 - 17 maj, 2017

• Kungsfors Tandläkarmottagning Proffsigt bemötande av hela personalen. Tack - Bertil Karlsson Lindome
    • Sjukgymnastikteamet Vårdcentralen Linden Katrineholm Hej! Var hos er måndagen den 18/9 med min onda fot. Träffade den trevliga och kunniga sjukgymnasten Hanna Karlsson. Hon lyssnade på mitt ... - Marie Malm
    • Gynmottagning Vårby Hej Håller med in andras omdöme. Alltid trevligt bemötande och så hjälpsamma. Det är långt ifrån alla mottagningar som är så hjälpsamma som... - Carina
    • Vårdcentralen Laxen Man får alltid ett professionellt och omtänksamt bemötande. En personal som har empatin kvar. Varje gång hag kontaktat dem har hag fått bra ... - Inger Nilsson
    • Tandläkare Anders Ewert Världens bästa tandläkare, lugn, kompetent, vänlig, och det gör inte ont ens när han drar visdomständer :) - Kate