Huvudsta vårdcentral, Solna

Solna

Jourmottagning

Vänd er till Solna-Sundbybergs jourmottagning i Solna Centrum, Hotellgatan 3, när vi har stängt. Ring  587 314 80. Gäller akutbesök kvällar 17.00 - 22.00 och helger 08.00 - 22.00. Ring före

Laboratorium

I våra lokaler finns ett laboratorium som drivs av Aleris Medilab, öppettiderna är
Måndag-torsdag kl 8-12 och 13-16
Fredag kl 8-12 och 13-14

Måndag - torsdag 8.00 - 17.00
Fredagar 8.00 - 17.00

Vaccinationskampanj mot säsongsinfluensa pågår från 9 november 2016 till 28 februari 2017.
Vår Dropp-in mottagning pågår 9 november - 15 december
onsdag 10-11.30
torsdag 14.30 - 16.30
Därefter kan tid bokas till sköterska för vaccination.

Tidsbokad distriktssköterskemottagning
Ring för tid  400 50 600.

Verksamhetschef för vårdcentralen
Elisabeth Nilsson.

Vårt telefonsystem
Fungerar så att man ringer och bokar telefontid och sedan ringer sköterskan upp den cirkatid som anges.

Lista dig hos Huvudsta vårdcentral, Solna

Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Telefon 08 - 400 506 00
Storgatan 70 - visa på karta

Allmänmedicin, Husläkare / vårdcentral

Vägbeskrivning

Vårdcentralen finns ovanför T-banan i Huvudsta Centrum.
Fr o m 12:e oktober, ny adress Storgatan 70, Huvudsta Centrum

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

Behandlingar av munsår

Munsår - Zoviduo

Dubbelverkande effekt vid munsår

Har du fått de välbekanta stickningarna eller har ditt munsår redan brutit ut? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med 2i1-effekt som både förebygger utbrott och läker munssårsblåsor.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Lindra akut bihåleinflammation

Otrivin

Lider du av akut bihåleinflammation?

Otrinex är en receptfri nässpray som inte bara lindrar nästäppa vid förkylning utan lindrar också snabbt vid akut bihåleinflammation. Otrinex gör att du kan andas lättare redan inom några minuter!

Vården.se i samarbete med Otrinex.

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Hälsokontroller på nätet

Werlabs

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. Dina värden och resultat sparas i en onlinejournal som du kan använda för att följa dina värden över tid. Det gör att du tidigt kan fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Så lyckas du med årets nyårslöfte

Är årets nyårslöfte att sluta röka? Nicotinells metod 7 Keys to Quit innehåller tips och strategier som hjälper dig att hantera både rökbegäret och gamla rökvanor – så att du lyckas bli rökfri.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Nicotinell (nikotin) är ett receptfritt läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com.se.gsk.com