Fysioultra

Tingsvägen 19 5tr, Sollentuna - Visa på karta

Logo Fysioultra

Sollentuna

Fysioultra är den personliga naprapatkliniken som erbjuder effektiva och moderna behandlingsmetoder. Vi hjälper dig vid smärta och funktionsnedsättning i rörelseapparaten av både akut och långvarig karaktär samt idrottsskador.

Exempelvis ryggskott, nackspärr, kontorsnacke, hälsporre, tennisarmåge, musarm och mycket mer.

Modern utrustning

Vi på Fysioultra ligger långt fram i användandet av den allra modernaste tekniken. På mottagningen har vi möjlighet att ställa diagnos med hjälpa av ultraljud, sk muskuloskeletal ultraljudsdiagnostik. Detta är ett effektiv och bra sätt att säkerställa rätt diagnos och därmed rätt behandling.

Vår klinik ligger centralt i Sollentuna. Du tar dig enkelt hit med både kollektivtrafik och bil.

Varmt välkommen till Fysioultra i Sollentuna!

Informationen uppdaterades 19 januari 2016 av Vården.se

Behandlingar hos Fysioultra

Ellinor

Leg. naprapat.

OMT-examen i muskuloskeletal ultraljudsdiagnostik

Ellinors stora intresse är människokroppen och hur den fungerar när smärta finns med i bilden. Därför tycker hon att det är roligt och givande att hjälpa människor att minska smärtan och öka funktionen för att både på kort och lång sikt må bättre.

Ett av målen är att individen själv ska förstå sin smärta och vad som kan göras för att förebygga den.

Jens

OMT-examen MSKUL

Som utpräglad friluftsfantast trivs Jens som fisken i vattnet med att jobba med människor i rörelse och att motivera sina patienter till ett mer aktivt liv med mindre smärta och besvär.

Under ett par veckor varje år är han i Portugal med Springtime Travels som naprapat. Jens är utbildad inom ultraljudsundersökning av senor och muskler och är mycket kunnig inom området senor och smärta från dessa.

Josefin

Legitimerad naprapat

Josefin har en idrottsbakgrund inom alpin skidåkning, fotboll och ridsport. Hon har en förkärlek till löpning och gillar att röra på sig överlag. Det som gör Josefins arbete som naprapat så roligt och intressant är att kunna hjälpa andra människor att bli av med sina besvär och kunna fortsätta med det de älskar, om det är så är promenader med hunden eller att genomföra en Ironman!

Josefin är även handledare på Naprapathögskolans studentklinik.

Lena

Lic. Massageterapeut

Lena är en glad tjej som är utbildad inom klassisk massage, idrottsmassage och personlig träning. Hos henne kan du få en välbehövlig massage, men även tips på bra träningsövningar. För Lena är det viktigaste i livet att ha roligt, och det blir så mycket lättare om man inte har ont!

Magdalena

Klinikchef

Det Magdalena tycker är allra roligast med att vara naprapat är att utbilda människor om hur deras kroppar fungerar vare sig de är äldre damer eller elitidrottande ungdomar. Målet är att patienterna ska lära sig något nytt vid varje besök.

Martin

Naprapat

Personlig tränare

Martin tog examen från Naprapathögskolan 2014 och gör nu sin legitimationspraktik.

Martin har ett stort intresse för träning och idrott, därför ligger idrottsmedicinen honom extra varmt om hjärtat. Han har flera års erfarenhet som tränare för både privatpersoner och idrottslag och brinner för att hjälpa unika individer nå sina mål oavsett om det innebär livsstilsförändringar för en bättre hälsa, rehabilitering av akuta och kroniska skador eller en prestationsökning inom en specifik idrott.

För egen del spenderar Martin gärna sin fritid i längdspåret eller på klätterväggen.

Stefan

Leg. Naprapat

Stefan är naprapat sedan länge och grundade Fysio2, numera kallat Fysioultra.

Han är en driven entreprenör som genom bolaget Stefan Ahnén AB även jobbar med försäljning av utrustning till terapeuter. Stefan är också utbildare på Naprapathögskolan.

Karta - Tingsvägen 19 5tr, Sollentuna

• 13:50 - 05 jun, 2014 skrev:

Det finns inget som gänget på fysio 2 inte är beredda att prova på för att hjälpa mig med min axel. Nu med ett långsiktigt program känns det som att jag äntligen kommer att få bukt med smärtan. Tack!

• 10:05 - 27 maj, 2014 skrev:

Varje gång min axel strejkar fixar dessa duktiga naprapater till den