TurebergsvÀgen 3, Sollentuna

Akupunktur

Helhetssyn - Erfarenhet - Respekt - Ansvar

VÀlkommen till Mama Mia Hera Barnmorskor pÄ kostnadsfria besök nÀr du vÀntar barn, önskar preventivmedel eller Àr kallad till gynekologiskt cellprov. Vi hjÀlper ocksÄ kvinnor och mÀn som vill lÀmna test för könssjukdom eller som vill komma för rÄdgivande samtal runt graviditet eller i samband med abort. För dig som Àr gravid och din partner, finns förberedande kurser inför förlossning och förÀldraskap samt gravidyoga och psykoprofylax.

Vi har ett fint samarbete med BVC, Öppna förskolan och kuratorsverksamhet.

Mama Mia Hera Barnmorskor i Sollentuna

Hos oss trÀffar du erfarna barnmorskor och specialistlÀkare. Vi har som mÄlsÀttning att ge dig en trygg och sÀker omvÄrdnad och ett personligt bemötande.

VÄr mottagning ligger nÀra Sollentuna centrum pÄ TurebergsvÀgen 3. För dig som inte har gÄngavstÄnd till vÄr mottagning finns det nÀrhet till bussar, pendeltÄg och parkeringsplatser.

Historien om Hera Barnmorskor

Vi har tagit namnet efter gudinnan Hera, kvinnornas och fruktbarhetens beskyddarinna. Hera Barnmorskor öppnade 1 september 2000 och drivs sedan dess i privat regi av barnmorskor. V ingÄr numera i Mama Mia - Skandinaviens största privata kvinno- och barnhÀlsomottagning.

Vi har avtal med Stockholm lÀns landsting och samarbetar med lÀnets kvinnokliniker och Sollentuna kommun.

Kontakta oss via 1177

Nu kan du kontakta oss via 1177.se. DÀr kan du bestÀlla tid och av/omboka ditt besök. Mama Mia Hera Barnmorskor pÄ 1177.se

Informationen uppdaterades 14:46 - 27 jan, 2023

Elin Lidman

Omdömen frÄn patienter

Baserat pÄ 27 omdömen

20 mar, 2020

Jag Àr alltid nöjd av tjÀnster som jag fÄr av min barnmorska Linda.

20 mar, 2020

Bra mottagande och trevlig personal. MĂ„nar om sina patienter.

20 mar, 2020

Jag Àr mycket nöjd! Jag tycker att jag fÄr bra och tydlig information och kÀnner en trygghet i hur jag blir mottagen pÄ avdelningen

15 mar, 2020

Bra bemötande av trevlig personal. KÀnde mig lyssnad pÄ och tagen pÄ allvar.

14 mar, 2020

Under min graviditet med min dotter sÄ fick jag vÀldigt fint stöd och rÄdgivning av min barnmorska pÄ Hera. Kan varmt rekommendera deras mottagning! Deras varma och proffsiga bemötande gjorde att jag kÀnde mig trygg under hela graviditeten!

Vanliga frÄgor och svar

FrÄga stÀlld 10:30 - 25 jan, 2017

Erbjuder ni NIPT test? Om ja vilket test? VĂ€nligen Anna

Mama Mia Hera Barnmorskor Sollentuna svarar:

Hej Anna, Nej vi erbjuder inte NIPT test till egen bekostnad ( 7000-9000 kr) Vi erbjuder KUB i v.12 och om det utfaller med en förhöjd sannolikhet ( 1:200 och mer) erbjuds kvinnan ett NIPT test kostnadsfritt. Med vÀnlig hÀlsning Annette

FrÄga stÀlld 08:55 - 11 jan, 2017

Hej, tiderna för cellprov Àr för hösten 2016, kommer ni ha samma tider nu under vÄren 2017? /Katarina

Mama Mia Hera Barnmorskor Sollentuna svarar:

Hej Katarina, Vi har Àndrat lite. Nu gÀller Tisdagar kl.13-16:30 och Onsdagar 8-11 fram till 14/6. VÀlkommen

FrÄga stÀlld 14:41 - 9 jan, 2017

Hej jag behöver p- piller mina p pillar Àr slut ska jag boka tid eller

Mama Mia Hera Barnmorskor Sollentuna svarar:

Hej Kamaljit, NÀr man Àter p.piller sÄ besöker man barnmorskan en gÄng / Är för nytt recept. Du kan boka via " BOKA" pÄ hemsidan. Med vÀnlig hÀlsning Annette

FrÄga stÀlld 13:09 - 9 jan, 2017

Hej! PÄ provet CELLPROV kan du ocksÄ se om jag har Polyp in livmodertappen.?? jag vill veta om jag har Polyp. Med vÀnliga hÀlsningar, Nancy.

Mama Mia Hera Barnmorskor Sollentuna svarar:

Hej Nancy, Vi kan berÀtta ifall vi ser en polyp, vilket Àr ganska vanligt. Med vÀnlig hÀlsning Annette

FrÄga stÀlld 12:44 - 9 jan, 2017

Hur mycket kostar cellprov?? För kvinnor 49 Är.

Mama Mia Hera Barnmorskor Sollentuna svarar:

Hej Nancy, Om du Àr kallad till barnmorskan för att ta cellprov ( inom screeningprogrammet) sÄ Àr det kostnadsfritt. Kallelsen kommer till alla kvinnor mellan 23-64 Är vart 3:e eller 5:e Är beroende pÄ Älder. Om du gÄr till gynekologen har denne rÀtt att ta ut 750 kr. Med vÀnlig hÀlsning Annette

MĂ„ndag - Onsdag:08:00 - 17:00

Drop in preventivmedelsrÄdgivning:
Drop in cellprovtagning:

MĂ„ndag - Torsdag:08:00 - 16:00
Vi har lunchstÀngt kl 12-13.