Akutmottagning Sollefteå

Om Akutmottagning Sollefteå

På akutmottagningen i Sollefteå får du hjälp med akuta sjukdomstillstånd. Här möts du av undersköterskor, sjuksköterskor och läkare. Till akutmottagningen kommer patienter med livshotande akuta sjukdomar samt patienter som fått remiss från sin hälsocentral. Akutmottagningen är öppen dygnet runt, årets alla dagar. På kvällar och helger finns ett samarbete med primärvården. I receptionen bedömer och hänvisar akutens personal patienter till rätt instans, akutvård, egenvård eller hänvisning till primärvård.$Om sjukdomstillståndet är av sådan karaktär att inneliggande vård blir aktuell hjälper vi dig vidare i vårdkedjan.$Ibland blir det långa väntetider på grund av att det kommer in många akut sjuka eller skadade patienter. Akutens personal prioriterar patienter efter hur allvarligt sjuk den sökande är. Personalen gör allt för att arbeta så snabbt och effektivt som möjligt för att just du ska få hjälp så fort som möjligt.

0620 - 193 26 Växelnummer
Lasarettsgatan 1 - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Med hänsyn till övriga patienter och sekretessen håller vi korridoren fri från anhöriga.