Aulingatan 22B, Ystad

Ystad Hudläkarmottagning

Välkommen till Ystad Hudläkarmottagning!

På Aulingatan 22B i Ystad hittar ni en alldeles nyöppnad hudmottagning. Här kommer du att få träffa vår kunniga hudläkare som kan hjälpa dig med allt från medicinska behandlingar till estetiska.

Det här kan du få hjälp med

Vår läkare är specialiserad inom hudsjukdomar och kan hjälpa dig med undersökning, diagnos och behandling. Vi kan till exempel hjälpa dig med:

• Eksem
  • Rosacea
  • Acne
  • Psoriasis
  • Malignt melanom
  • Födelsemärken
  • Hudcancer

Varmt välkommen att boka en tid hos Ystad Hudläkarmottagning!

Informationen uppdaterades 12:18 - 21 jan, 2024

14 jan, 2024

Upplever inte någon respons, känns väldigt dåligt, bara ett brev om att lentigo maligna som bör tas bort! Ni borde informera bättre!

8 jun, 2023

Fina lokaler , mycket empatiska personal.

18 maj, 2022

3 maj, 2022

Ett stort tack. Mår mycket bättre utan fläcken i ansiktet.

14 sep, 2021

Fick snabbt hjälp och bra tips. Fick även medicin och genomgång av hudvårdsprodukter som kan passa mig.

Fråga ställd 09:19 - 28 jan, 2020

Jag har en tid den 6/2 kl 13:40 pga en utväxt på örat. Jag åker sjukresa och undrar hur lång tid som är avsatt för mig så jag kan beställa hemresan.

Hej. Varje patient har 20 minuter inne hos Doktorn. MCH Ystadhudläkarmottagning

Fråga ställd 09:26 - 21 jan, 2020

Hej har ni RF behandlingar? Mvh

Hej Sofia. Nej det har vi inte. MVH Ystadhudläkarmottagning

Fråga ställd 11:27 - 20 jan, 2020

Min tonårs tös har hudutslag efter varje dusch. Sitter fr.a mage och rygg. Klåda. Rödflammighet med upphöjning centralt i utslagen, ser nästan ut som bett. Sitter i ca 2timmar och klingar sedan av för att återkomma nästa dusch. Besvär väldigt mkt. Ingen effekt av antihistamin eller kortison salva. Är hon allergisk ? Kan ni hjälpa oss. Tacksam för tidsbokning eller rådgivning Med vänlig hälsning, Marina Lindberg

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej. Det kan vara så att hon reagerar på värmeskillnaden från kall hud till varm. Prova att ta antihistamin ca 60-90 min innan dusch istället för efter dusch. Korta ner tiden i duschen och värmen på vattnet som ej bör vara så varmt. Var alltid noga med att använda mjukgörande också efter ev kortisonkräm. Välkomna att höra av er igen. Hälsningar Ystadhudläkarmottagning

Fråga ställd 22:37 - 17 jan, 2020

Jag tar en spruta metojectpen i veckan mot psisoriasis och har inga exem just nu,har blivit jättebra,undrar om jag kan göra Microneedling.

Hej. Ja du kan gör microneedling. MVH Ystadhudläkarmottagning

Fråga ställd 13:47 - 17 jan, 2020

Hej! Kan man boka in en tid för att få en allmän kontroll av födelsemärken på hela kroppen även om man inte själv upptäckt något som verkar "misstänkt"? Skulle gärna vilja bli kollad av ett "proffs"?!

Ystad Hudläkarmottagning svarar:

Hej Fia. Du är älkommen att ringa och boka en tid på vår telefontid. Mån-Fre 08.15- 09.15 0411-107 90

0411 - 10 ### Visa nummer