Minnesmottagningen, Mölndal

Om Minnesmottagningen, Mölndal

På Minnesmottagningen utförs minnesutredning på specialistnivå efter basal utredning inom primärvården. Vi utreder personer med nydebuterad, progredierande minnesstörning/demens och lindrig kognitiv svikt.
BPSD-teamet- uppsökande konsultverksamhet vid svårare demenssymtom.

Wallinsgatan 6, 431 41, Mölndal - visa på karta

Minnesmottagningen, Mölndal

02:09 - 27 jan, 2015 skrev:

Tack vare mycket professionell personal i mötet med den gamla, den dementa, i det här fallet min mor, kunde min mor, på ett mycket lugnt sätt, tack vare ett lugnt och professionellt omhändertagande, få den bedömning genomförd som gav henne det stöd hon så väl behövde i sin önskan om att få bo kvar i sitt hem - ett stöd som togs på största allvar av Biståndsbedömare och Tingsrätt eftersom det var utfärdat på en Minnesmottagning som kunde tala för sina klienters/patienters speciella behov av bemötande i vardagen utifrån en professionellt utförd bedömning.