Avdelning 243, Mölndal

Om Avdelning 243, Mölndal

Vi vänder oss till personer över 18 år med intellektuell funktionsnedsättning och svår psykiatrisk problematik. Utredning, behandling och uppföljning genomförs med hänsyn till medicinska, omvårdnadsmässiga, psykologiska och psykosociala faktorer. Möjliga insatser är även kartläggning av utvecklingsnivå, samtalsstöd, handledning till nätverk och hembesök vid behov. Viktigt för arbetet är ett nära samarbete med närstående, primärvård, boendepersonal, kommunen och andra berörda. I teamet ingår läkare, sjuksköterska, skötare, kurator, psykolog, arbetsterapeut och fysioterapeut. Vårt upptagningsområde är Västra Götalandsregionen och norra Halland. För utomlänspatienter krävs specialistremiss/riksavtal. Vårdplatsantal: 6

Göteborgsvägen 31, 431 80, Mölndal, Hus B, plan 3. Öppenvård: Wallinsgatan 6, 431 41 Mölndal - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
  • Måndag - Söndag 14:00 - 18:00 Max en timme
Patientsäkerhet: Inga glas, flaskor eller vassa föremål får medtagas in på avdelningen.