Västerleden Allemanshälsan Vårdcentral - Mölndal

Lista dig

Bifrostgatan 42, Mölndal - Visa på karta

• Drop-in till läkare:
  • Drop-in till sjuksköterska och provtagning:

4,7

Logo Västerleden Allemanshälsan Vårdcentral - Mölndal

Om Västerleden Allemanshälsan Vårdcentral - Mölndal

Välkommen till en annorlunda vårdcentral!

På Bifrostgatan 42 i Mölndal hittar du en lugn och gemytlig vårdcentral med en fridfull och stressfri miljö. Hos oss får du hjälp att ta ett helhetsgrepp om din hälsa och ger dig alltid ett vänligt bemötande.

Vad erbjuder vi på Västerleden?

Förutom kvalificerade specialister i allmänmedicin kan du få hjälp av astma/KOL-sjuksköterska, diabetessjuksköterska och psykolog. Vi erbjuder även fullvärdig provmottagning, vaccinationer och BVC.

Vi har drop-in till läkare.

Västerleden - ett stabilt familjeföretag

Vi är ett familjeföretag med det långsiktiga målet att förbättra folkhälsan. Vår verksamhet är offentligt finansierad och drivs i privat regi. Vi ingår inte i någon stor koncern och drivs inte av riskkapital.

Våra löften till dig

• Alltid vänligt och personligt bemötande, oavsett vem du är.
  • Alltid hög medicinsk kompetens - vi sätter din hälsa först.
  • Inga hyrläkare. Vi tror att det bästa är att du får en fast läkarkontakt.

Lista dig hos oss

När du listar dig hos oss väljer du Västerleden som den vårdcentral där du får all din huvudsakliga vård. Det kostar inget att lista sig och läkarbesöken blir billigare om du listar dig hos oss.

Behöver du akut vård?

Alternativt. Vid behov av akut vård utanför våra öppettider går du till Jourcentralen Åby, i samma lokaler som Västerleden Åby, Katrinebergsgatan 1, 431 61 Mölndal. Öppettider vardagar kl 17.00 – 22.00. Helger och röda dagar kl 09.00 – 15.00.

Varmt välkommen till Västerleden Allemanshälsan Vårdcentral och BVC i Mölndal!

Informationen uppdaterades 16 januari 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Västerleden Allemanshälsan Vårdcentral - Mölndal

Drop-in mottagning till allmänläkare hos Västerleden Allemanshälsan Vårdcentral - Mölndal

Det är aldrig roligt att bli sjuk. Till vår drop-in-mottagning kan du komma om du får symtom som inte kan vänta till ett bokat läkarbesök. O...

Vaccination hos Västerleden Allemanshälsan Vårdcentral - Mölndal

Här på Västerleden kan vi hjälpa dig med din vaccination. Vi erbjuder de flesta typer av vaccination, till exempel inför en resa, vaccinatio...

Sjukgymnastik/fysioterapi hos Västerleden Allemanshälsan Vårdcentral - Mölndal

Vi kan hänvisa dig till en fysioterapeut (sjukgymnast) med ett friskvårdsinriktat perspektiv på din hälsa. Fysioterapeuter är experter på kr...

Arbetsterapi hos Västerleden Allemanshälsan Vårdcentral - Mölndal

Vi människor behöver känna att vi har ett meningsfullt liv. För att må bra behöver vi ha möjlighet att vara delaktiga i samhället och vara s...

Samtalsterapi hos Västerleden Allemanshälsan Vårdcentral - Mölndal

Psykiatriska diagnoser är idag en av de vanligaste bakomliggande orsakerna till sjukskrivning och frånvaro från arbetsmarknaden. Hos Västerl...

Karta - Bifrostgatan 42, Mölndal

Västerleden Allemanshälsan Vårdcentral - Mölndal

4,7

17:54 - 17 jan, 2019 skrev:

Att man hör allas ärenden i nya receptionen där man anmäler sig känns inte bra. Inte heller att man då vet att alla som väntar i väntrummet får höra min sjukdomsbeskrivning. I övrigt har jag bara positiva saker att säga om min "nygamla" vårdcentral, i nya fina lokaler.

13:15 - 12 apr, 2018 skrev:

Skar mig illa och åkte in akut då jag var i området. De tog hand om mig fantastiskt bra. Med härlig attityd, humor och kompetens.

13:40 - 04 feb, 2017

22:26 - 15 dec, 2016

4,2

06:17 - 20 feb, 2015 skrev:

Bra service, trevlig personal och ni har väldigt bra hand om barn :)

13:03 - 16 okt, 2013 skrev:

Alltid fått bästa hjälpen av er, aldrig några problem, kan alltid komma in med kort varsel.

15:47 - 13 jun, 2013 skrev:

Oerhört trevlig personal som alltid hälsar. Det känns personligt, glatt och familiärt.

• Fråga ställd 11:06 03 maj 2019

Jag vill boka en tid för en årlig kontroll av olika värden företrädesvis PSA och i samband med det träffa en läkare

Hej Ulf,

Bra fråga. För att boka en tid till en läkare måste du först lista dig på vårdcentralen. Det kan du enklast göra på vår hemsida www.vasterleden.se. Du kan även där boka en tid. Andra alternativ är att ringa vårdcentralen på tel. 031 – 352 06 60 eller komma in.

Lycka till!

Vänliga hälsningar

• Fråga ställd 14:20 25 mar 2019

recept förnyelse var gör man det?

Hej Haide,

Bra fråga!
    Receptförnyelser gör du enklast på vår hemsida www.vasterleden.se
    Gå in på din vårdcentral och välj recept.
    Om du inte vill förnya receptet via vår hemsida är du alltid välkommen att ringa till oss.
    Kontaktuppgifter hittar du också på vår hemsida.

Med vänliga hälsningar

• Fråga ställd 09:30 04 feb 2019

Drop in för åkomma? Vilka tider?

Hej Thomas,
    Mycket bra frågor!

Vår drop-in mottagning är till för dig som har nytillkomna symtom. Det kan handla om akut smärta, skada, infektion, luftvägsproblem eller liknande. Läs mer om vår drop-in mottagning till läkare på www.vasterleden.se

Vi har drop-in måndag - torsdag kl 08.00 - 12.00 och 13.00 - 16.00, samt
    fredag kl 08.00 - 11.00.

Varmt välkommen!

• Fråga ställd 21:11 16 dec 2018

Hej
    Finns det något annat sätt att komma i kontakt med er än 031-3520660? Det fungerar men är inte särskilt smidigt (utom för er).
    Jag är nöjd med arbete som Rolf Sundström gjort och ville meddela detta och tala om att han skickat rätt remisser.Telefonnumret ovan och att svara exakt när det passar er när jag vill ha fram ett meddelande till dr Sundström är för omständigt. Jag har hittat ett faxnummer men det känns lite gammaldags. Har ni någor mailadress?

Hej Pär,

Det var roligt att höra!

Du kan i detta fallet skicka ett e-post till receptionen@vasterleden.se eller brev till adressen:

Västerleden Vårdcentral AB
    Box 257
    421 23 Västra Frölunda

Märk kuvertet med "Rolf Sundström". Administratörerna kommer då vidarebefordra informationen till Rolf.

Med vänliga hälsningar

• Fråga ställd 21:48 01 aug 2018

Hej Jag har skickat 2 brev till er med adressen Jungfruplatsen 2, Mölndal men får tillbaka dem då de inte gått att leverera. Finns det en annan adress som ni tar emot brev på? med vänlig hälsninganders

Hej Anders,
    Tack för att du hör av dig!

Vår postadress är:

Västerleden Vårdcentral AB