Bifrostgatan 42, Mölndal

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Pedagogen Park, Mölndal

Välkommen till en annorlunda vårdcentral!

På Bifrostgatan 42 i Mölndal hittar du en lugn och gemytlig vårdcentral med en fridfull och stressfri miljö. Hos oss får du hjälp att ta ett helhetsgrepp om din hälsa och ger dig alltid ett vänligt bemötande.

Vad erbjuder vi på Omtanken Pedagogen Park?

Förutom kvalificerade specialister i allmänmedicin kan du få hjälp av astma/KOL-sjuksköterska, diabetessjuksköterska och psykolog. Vi erbjuder även fullvärdig provmottagning, vaccinationer, BVC och rehab.

Vi har drop-in till läkare.

Omtanken - ett stabilt familjeföretag

Vi är ett familjeföretag med det långsiktiga målet att förbättra folkhälsan. Vår verksamhet är offentligt finansierad och drivs i privat regi. Vi ingår inte i någon stor koncern och drivs inte av riskkapital.

Våra löften till dig

• Alltid vänligt och personligt bemötande, oavsett vem du är.
  • Alltid hög medicinsk kompetens - vi sätter din hälsa först.
  • Inga hyrläkare. Vi tror att det bästa är att du får en fast läkarkontakt.

Lista dig hos oss

När du listar dig hos oss väljer du Västerleden som den vårdcentral där du får all din huvudsakliga vård. Det kostar inget att lista sig och läkarbesöken blir billigare om du listar dig hos oss.

Behöver du akut vård?

Alternativt. Vid behov av akut vård utanför våra öppettider går du till Jourcentralen Åby, i samma lokaler som Omtanken Åby, Katrinebergsgatan 1, 431 61 Mölndal. Öppettider vardagar kl 17.00 – 22.00. Helger och röda dagar kl 09.00 – 15.00.

Varmt välkommen till Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehabcenter - Pedagogen Park i Mölndal!

Informationen uppdaterades 15:07 - 19 dec, 2022

28 dec, 2023

18 okt, 2023

Utmärkt bemötande och väldigt kunnig personal. Jag är jättenöjd med den hjälp jag fått så det blir högsta betyg.

12 jun, 2023

Man får oftast tid inom ett par dygn. Proffsiga läkare och tillmötesgående personal

14 jun, 2023 Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Pedagogen Park, Mölndal svarade:

Hej Marie-Louise, Tack för din fina recension! Vänliga hälsningar Omtanken Pedagogen Park

5 mar, 2023

6 dec, 2022

Fantastisk personal, fick tid efter 24h och återbesök inom 72h. Sen återkoppling på det. Bäst!

Fråga ställd 11:06 - 3 maj, 2019

Jag vill boka en tid för en årlig kontroll av olika värden företrädesvis PSA och i samband med det träffa en läkare

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Pedagogen Park, Mölndal svarar:

Hej Ulf, Bra fråga. För att boka en tid till en läkare måste du först lista dig på vårdcentralen. Det kan du enklast göra på vår hemsida www.vasterleden.se. Du kan även där boka en tid. Andra alternativ är att ringa vårdcentralen på tel. 031 – 352 06 60 eller komma in. Lycka till! Vänliga hälsningar Jenny Fogelberg Kommunikatör

Fråga ställd 14:20 - 25 mar, 2019

recept förnyelse var gör man det?

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Pedagogen Park, Mölndal svarar:

Hej Haide, Bra fråga! Receptförnyelser gör du enklast på vår hemsida www.vasterleden.se Gå in på din vårdcentral och välj recept. Om du inte vill förnya receptet via vår hemsida är du alltid välkommen att ringa till oss. Kontaktuppgifter hittar du också på vår hemsida. Med vänliga hälsningar Jenny Fogelberg Kommunikatör Västerleden/Allemanshälsan/Järnhälsan/Ekenhälsan

Fråga ställd 09:30 - 4 feb, 2019

Drop in för åkomma? Vilka tider?

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Pedagogen Park, Mölndal svarar:

Hej Thomas, Mycket bra frågor! Vår drop-in mottagning är till för dig som har nytillkomna symtom. Det kan handla om akut smärta, skada, infektion, luftvägsproblem eller liknande. Läs mer om vår drop-in mottagning till läkare på www.vasterleden.se Vi har drop-in måndag - torsdag kl 08.00 - 12.00 och 13.00 - 16.00, samt fredag kl 08.00 - 11.00. Varmt välkommen! Jenny Fogelberg Kommunikatör Västerleden/Allemanshälsan/Järnhälsan/Ekenhälsan

Fråga ställd 21:11 - 16 dec, 2018

Hej Finns det något annat sätt att komma i kontakt med er än 031-3520660? Det fungerar men är inte särskilt smidigt (utom för er). Jag är nöjd med arbete som Rolf Sundström gjort och ville meddela detta och tala om att han skickat rätt remisser.Telefonnumret ovan och att svara exakt när det passar er när jag vill ha fram ett meddelande till dr Sundström är för omständigt. Jag har hittat ett faxnummer men det känns lite gammaldags. Har ni någor mailadress?

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Pedagogen Park, Mölndal svarar:

Hej Pär, Det var roligt att höra! Du kan i detta fallet skicka ett e-post till receptionen@vasterleden.se eller brev till adressen: Västerleden Vårdcentral AB Box 257 421 23 Västra Frölunda Märk kuvertet med "Rolf Sundström". Administratörerna kommer då vidarebefordra informationen till Rolf. Med vänliga hälsningar Jenny Fogelberg Kommunikatör Västerleden/Allemanshälsan/Järnhälsan/Ekenhälsan

Fråga ställd 21:48 - 1 aug, 2018

Hej Jag har skickat 2 brev till er med adressen Jungfruplatsen 2, Mölndal men får tillbaka dem då de inte gått att leverera. Finns det en annan adress som ni tar emot brev på? med vänlig hälsninganders

Omtanken Vårdcentral, BVC och Rehab - Pedagogen Park, Mölndal svarar:

Hej Anders, Tack för att du hör av dig! Vår postadress är: Västerleden Vårdcentral AB Box 257 421 23 Västra Frölunda Varma hälsningar Jenny Fogelberg Kommunikatör