Ortopedimottagning Mölndal, Mölndal

Göteborgsvägen 31, 431 30, Mölndal, 43130 Mölndal

Ortopedmottagning Mölndals sjukhus

Informationen uppdaterades 17:05 - 9 apr, 2024

6 apr, 2024

En nattsyster drog upp scoren, hon var jättegod och räddade mig efter en hel eftermiddag utan smärtstillande eller annan form för vård.

7 jul, 2021

30 mar, 2021

Kl 09:30 tisdag 30/5 söker jag akut för mitt knä. Har väldigt ont och är väldigt svullet en kula baktill som trycker och ger mig ännumer värk. Efter gråt och disskusion med sjuksköterskorna, som var hätska och tjafsade med mig i kör att de inte kan hjälpa mig. Nedvärderande har de valt rätt yrke? Ortoped läkaren kommer in i rummet och säger att jag inte behöver en ortoped? Han fortsätter att säga: - sätt dig ner i väntrummet så tar jag hand om dig när jag har träffat alla andra patiener, om ca 1 år. Va?! Jag sökte hjälp för jag knappt kan gå. Har han valt rätt yrke.

15 feb, 2021

Dåligt bemött av läkare. Bedömdes av läkare att min handled var rejält stukad, i ett enskilt rum. Sedan går läkaren ut ur rummet, utan att ge någon info alls. Satt kvar en stund och väntade på att hon skulle komma tillbaka. Efter en stund kikade jag ut i korridoren, undrandes vart hon tog vägen. Då kommer en sköterska istället och pekar åt vilket håll utgången är. Jag har förståelse kring att saker och ting tar lång tid pga situationen som är idag. Men att inte få någon information kring min skada eller ens ett Hejdå, är skandalöst dåligt.

11 sep, 2018

Besöket var ok, men nu har jag väntat i över 100 dagar på operation. Det går inte att få reda på hur mycket längre jag måste vänta. På kontaktpunkten säger de att man ska ringa operationskordinatorn. Där går det inte komma fram på telefon. Har försökt ringa i flera veckor nu. Telefontid: 8-10 tisdag till torsdag. Ringer tio till femton samtal varje dag det är telefontid. "Många som ringer just nu. Vi kan inte ha fler samtal på kö. Var god försök senare." Det hör man varje gång. Antingen man ringer exakt klockan åtta eller strax före tio eller vilken tid som helst där emellan. Katastrof!

Ortopedi