Drakenbergsgatan 11, Stockholm

KBT

Behandling av oro

Varmt välkommen till Steps Psykoterapi!

Misstänker du att du gått in i en depression? Behöver du prata med någon? På Steps Psykoterapi arbetar Ina Koppen, legitimerad psykoterapeut och dietist, som du kan vända dig till för samtal. Ina jobbar främst med inriktning mot MCT (metakognitiv terapi) och KBT (kognitiv beteendeterapi). Steps Psykoterapi hittar du på Drakenbergsgatan 11 på Södermalm. För dig som inte har möjlighet att komma till mottagningen eller bara är mer bekväm i hemmiljö så erbjuder Steps Psykoterapi även videosamtal.

Det här kan du få hjälp med hos Steps Psykoterapi

Hos Steps Psykoterapi kan du få hjälp med en rad besvär som rör din psykiska hälsa, till exempel:

• depression
  • ångest
  • social ångest
  • utmattning
  • oro och stress
  • självkritik och skam

Ina är legitimerad dietist och kan också hjälpa dig om du har problem kopplade till mat eller kroppsuppfattning och har fastnat i ett destruktivt mönster av olika dieter.

Så hittar du till Steps Psykoterapi

Steps Psykoterapi hittar du på Södermalm i Stockholm, på Drakenbergsgatan 11. Närmaste tunnelbanestation är Hornstull, som finns på 7 minuters promenadavstånd. Det finns också ett flertal bussar som stannar i närheten.

Välkommen att boka tid hos Steps Psykoterapi, redan idag!

Informationen uppdaterades 13:25 - 1 aug, 2023

15 nov, 2022

Jag är väldigt nöjd med min MCT-behandling hos Ina då hon dels hjälpt mig komma till insikt att jag själv kan kontrollera min oro och dels gett mig verktyg att hantera min oro. Kan starkt rekommendera Ina till andra som lätt drabbas av oro!

17 okt, 2022

Jag är väldigt nöjd med den vård jag har mottagit och med Inas mänskliga och proffesionella bemötande.

6 maj, 2022

Ina gav mig verktyg och insikter som hjälpt mig mycket bra vad det gäller att hantera mitt sätt att tänka kring saker som jag tidigare haft mycket oro för. Samtalen har varit både utmanande och samtidigt mycket intressanta. Känner idag att jag kan möta olika situationer på ett helt annat och bättre sätt.

15 mar, 2022

Ina Koppen är helt fantastisk och har gett mig ovärderlig vägledning framåt för att kunna må så bra som möjligt i det jag kan påverka. För första gången får jag hjälp med det som utmanar här och nu, något som idag gör att jag känner mig starkare än någonsin att fortsätta må bra och njuta av livets alla stunder. Istället för att älta saker som varit och varför saker och ting blivit som det blivit har vi lagt all tid på att istället hitta lösning framåt och detta är jag för evigt tacksam för.

3 feb, 2022

Steps Psykoterapi har gett mig en respektfull, klok och insiktsfull hjälp i en lugn, varm och trygg miljö. Jag är väldigt glad för att jag hittade hit.