Storholmsgatan 27, Skärholmen

Sista minuten-bokning

Akuttandvård Drop-in

Frisktandvård

Videomöte med tandläkare - Folktandvården Online

Kostnadsfritt för barn och unga under 24 år, samt för vuxna med frisktandvårdsavtal. Övriga patienter: 400 kr.

Tandimplantat

Barntandvård

Kostnadsfritt

Tandproteser

Käkkirurgi

Pris efter konsultation

Varmt välkommen till Folktandvården Skärholmen!

Hos oss på Folktandvården Skärholmen får du hjälp med allt som rör dina tänder och munhälsa. Våra duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor hjälper barn, ungdomar och vuxna med allt från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård.

Tandvård hos Folktandvården

Vi erbjuder bland annat akuttandvård, lagningar, estetisk tandvård som till exempel tandblekning och skalfasader samt tandersättningar som broar, implantat och proteser.

Hos oss kan du som är vuxen också få Frisktandvård, tandvård till fast pris. Folktandvården har funnits i nästan 75 år och vi tar emot cirka 500 000 kunder varje år bara i Stockholms län.

Akuttandvård Drop-in

Du söka akut tandvård hos oss. Ingen förbokning krävs, här gäller "drop-in" måndag-fredag kl 10:00-15:00.

Vid akuta besvär när kliniken är stängd, vänd dig till Folktandvården Akuten på telefonnummer 08-123 156 80.

Informationen uppdaterades 12:02 - 27 mar, 2024

16 jul, 2020

Fruktansvärt bemötande! Gå inte hit!!! Äckliga och ohygieniska lokaler. Otrevlig personal och tandläkare som bänder upp käken på dig och har ett taskigt bemötande. Välj vilken annan folktandvård som helst!

22 aug, 2019

18 apr, 2018

Jag har en så sjuk tandläkarskräck och har gått till en helt underbar tandhygienist som hjälpt mig att rensa hela min mun. Jag har aldrig känt mig så lugn som jag gjorde med henne och allt gick hur bra som helst och nu har jag en ren mun och en mindre skräck för tandläkaren. Ett stort tips från mig är våga fråga och våga säga att du är rädd, då blir allt så mycket enklare.. Hon som jag va hos förklara allt och exakt vilken utrustning hon använde vilket hjälpte och hon bedövade munnen med både spruta och salva vilket underlättade väldigt mycket, tidigare har jag varit nedsövd pga utdragning av visdomstand.

26 nov, 2017

Hej,tackar alla för fantastisk bemötande,specielt Jennifer i receptionen!

9 sep, 2015

Fråga ställd 12:09 - 12 aug, 2018

Vad kostar tandstensborttagning vuxen

Folktandvården Skärholmen svarar:

Det är svårt att säga generellt, då det beror på munstatus. Ett första besök för behandling hos tandhygienist, om du ej besökt oss tidigare, kan kosta upp till ca. 1500:- Hälsningar Folktandvården Skärholmen

Fråga ställd 10:18 - 27 feb, 2015

Är barntandvård gratis?

Folktandvården Skärholmen svarar:

Tandvård är gratis t.om det året barnet är 19 år.

Vi erbjuder ingen drop in. Ring oss eller boka din tid online.

Måndag - Onsdag:07:00 - 19:00
Torsdag - Fredag:07:00 - 17:00