Transfusionsmedicin Norra Älvsborgs Länssjukhus, Trollhättan

Om Transfusionsmedicin Norra Älvsborgs Länssjukhus, Trollhättan

Verksamhetsområdet Transfusionsmedicn NU-sjukvården omfattar tappning, blodgruppsserologiska analyser, komponentberedning, utlämning av blodkomponenter till beställande avdelningar och försäljning av blodkomponenter till plasmafraktionerare.
Mer information om blodgivning hittar du på Geblod.nu (Blodcentralernas gemensamma webbplats).

Lärketorpsvägen 20, 461 73, Trollhättan, Ingång vid Akutmottagningen, Följ skyltar Blodgivare eller Målpunkt F Plan 3 - visa på karta
  • Måndag - Söndag Dygnet runt Blgr & BAS-tes
  • Måndag - Söndag Dygnet runt Inlämning prover