Neurologimottagning NÄL, Trollhättan

Om Neurologimottagning NÄL, Trollhättan

NU-sjukvårdens neurologmottagning på NÄL tar emot patienter för öppenvård inom den neurologiska specialistsjukvården.

Patienter remitteras hit för neurologiska utredningar samt ställningstagande till behandling. Remisser skrivs från vårdcentral, andra kliniker, företagsläkare samt privatpraktiserande läkare.

Patienter med kroniska och behandlingskrävande sjukdomar har en mångårig kontakt med sin patientansvariga neurolog samt sin specialistsjuksköterska.

Vi har en stor öppenvårdsmottagning med specialinriktningar mot multipel skleros, parkinsons sjukdom, epilepsi och stroke. En stor del av sjuksköterskans arbete består av telefonrådgivning, behandlingar samt patientundervisning.

På neurologmottagningen arbetar neurologer, kuratorer, sekreterare, undersköterskor och sjuksköterskor.

Lärketorpsvägen 20, 461 73, Trollhättan, Målpunkt A Plan 5 - visa på karta
Neurologi