Avdelning 29, Trollhättan

Om Avdelning 29, Trollhättan

NU-sjukvårdens avdelning 29 finns på NÄL och är en medicinsk akutvårdsavdelning (MAVA).
Vi tar hand om de flesta patienter som läggs in akut på sjukhuset för medicinska åkommor. Vissa patientgrupper, bland annat stroke, som behöver specialiserad vård omgående, körs däremot direkt till specialistavdelning och inte till oss.

På avdelning 29 gör vi en första bedömning av patientens tillstånd, tar prover, utreder och erbjuder behandling. Många av våra patienter kan återvända till sitt ordinarie boende efter en mycket kort vårdtid. Andra patienter transporteras vidare till andra avdelningar för mer specialiserad vård när sjukdomsbilden klarnat.

På avdelningen finns också en så kallad OBS-enhet med 12 vårdplatser (9 medicin och 3 kirurgi). Den är till för patienter som bedömts kräva ytterligare observation och övervakning innan de kan åka hem eller skrivas in på en annan vårdavdelning.

Lärketorpsvägen 20, 461 73, Trollhättan, Målpunkt F Plan 2 entréplan - visa på karta
  • Måndag - Söndag 15:00 - 19:00
Besökstid alla dagar kl 15-19. Besök på övriga tider efter överenskommelse med sjuksköterska på tel 010-435 02 91

Avdelning 29, Trollhättan

17:28 - 29 jun, 2014 skrev:

Tacksam för att få komma till en nyrenoverade lokaler avd 29 med en kompetent personal.