Avdelning 51, Trollhättan

Om Avdelning 51, Trollhättan

Avdelning 51 har totalt 26 vårdplatser, varav 18 är lung- och 8 internmedicinska. Vi är specialister på att vårda patienter med till exempel lungcancer, KOL och pneumothorax. Vi arbetar med patienter i olika sjukdomsstadier allt ifrån att patienten läggs in för utredning och precis får sin diagnos till vård i livets slutskede. Hos oss kombineras god omvårdnad med medicinsk teknik, t ex utprovning av BiPap, olika typer av drän, inhalationer och artärblodprover.
På avdelningen arbetar sjuksköterskor och undersköterskor med omvårdnaden. Dessutom har vi en farmaceut på halvtid, för att avlasta sjuksköterskornas arbete med läkemedelshanteringen.

Lärketorpsvägen 20, 461 73, Trollhättan, Målpunkt A, Plan 5 - visa på karta
  • Måndag - Söndag 15:00 - 19:00