Avdelning 52, Trollhättan

Om Avdelning 52, Trollhättan

NU-sjukvårdens geriatriska ortopediska akutvårdsavdelning (GOA) ligger på NÄL. Den är specialiserad på rehabilitering av äldre patienter med ortopediska skador och sjukdomar. Avdelningen vårdar också patienter som varit i behov av amputation.

De flesta av våra patienter vårdas på avdelningen efter benbrott på höfter, lårben eller bäcken, samt efter amputation.
Avdelningen tillhör ortopedkliniken.

Lärketorpsvägen 20, 461 73, Trollhättan, Målpunkt A, Plan 5 - visa på karta