4.94
Öppet idag från 08:00

Privattandläkarna i Skogås

Kullstigen 14, Skogås

Privattandläkarna i Skogås

Välkomna till Privattandläkarna i Skogås, tandläkarna Per Lindberg och Eva-Lotta Nolcrantz, tandläkarna för hela familjen. Vårt mål är nöjda patienter och vi tror att vi kan uppnå detta genom att skapa en trevlig miljö och arbeta med kunnig personal.

Vi behandlar gammal som ung och har lång erfarenhet av både barn- och vuxentandvård.

Vi erbjuder följande tandvård

Vi kan hjälpa med de flesta typer av behandlingar. Både direkt på kliniken eller i samarbete med olika specialistkliniker. Nedan ser du vilken typ av tandvård vi erbjuder:

• Allmän tandvård
  • Implantat
  • Snarkskenor
  • Estetisk tandvård
  • Blekning

Välkomna till tandläkare Nolcrantz och Lindberg!

Anslutna till Försäkringskassan.
Medlemmar i Privattandläkarföreningen och Sveriges Tandläkarförbund.

Informationen uppdaterades 14:14 - 16 okt, 2017

Vår personal

Per Lindberg

Leg. Tandläkare

Allmänpraktiker, tog examen 1985 i Stockholm. Per har arbetat privat i Skogås sedan 1987.

Lotta Nolcrantz

Leg. Tandläkare

Allmänpraktiker, tog examen 1985 i Stockholm. Lotta har arbetat privat sedan 1986, i Skogås sedan 1988.

Lisa Lövgren

Tandsköterska

Profylaxsköterska, examinerad 1993. Lisa kommer från Småland och talar polska. Hon har jobbat som tandsköterska sedan 1993.

Pia Nordberg

Tandsköterska

Tandsköterska med stor kunskap inom administration.

Frågor och svar

Fråga ställd 10:13 - 27 sep, 2019

Ja, du känner att det har kommit en ny liten flisa, som sist. Men inte alls lika stor som förra. Kan svälja, men känner den i vissa rörelser, ska jag avvakta, eller? Birgitta

Privattandläkarna i Skogås svarar:

Hej Birgitta, Det är inget farligt men om du vill att jag tittar på dig , så ringer du nästa vecka. Kan vara att vi får plocka bort små bitar som kroppen stöter bort. Med vänlig hälsning, Lotta

Fråga ställd 09:29 - 13 sep, 2019

Är livrädd för tandläkan får lungnande och har fåt något att dricka förut hur gör ni med rädda

Privattandläkarna i Skogås svarar:

Hej Susanne, Vi börjar ju med undersökning och att bekanta oss med varandra. Vid behov förskriver vi lugnande i tablettform. Med vänlig hälsning, Lotta Nolcrantz

Fråga ställd 10:22 - 5 sep, 2019

Hej Evalotta. Drog ut en tand förra veckan, jag är öm lite under tungan, nära där ni drog ut. Och lite öm, kanske lite svullen, svårt att se, ingen värk, men obehagligt. Går det bort, eller bör du kolla. Mvh birgitta

Privattandläkarna i Skogås svarar:

Hej , Det kommer att gå bort , men om du känner dig orolig så kan du väl slå en signal och boka en koll tid Med vänlig hälsning Lotta Nolcrantz

Fråga ställd 15:44 - 25 jun, 2019

Det går bra. Mvh birgitta

Privattandläkarna i Skogås svarar:

Hej Torsdag 4/7 kl 13 , finns det en lucka om det passar Med vänlig hälsning Lotta Nolcrantz

Fråga ställd 10:38 - 25 jun, 2019

Hej, jag ska till dej och dra bort en tand den 29juli,börjar känna lite ont när jag dricker och äter ibland. Är rädd jag inte kan vänta så länge, har du tid något den 2juli efter 1300,eller 3juli,4juli.eller veckan efter, om du inte är ledig. Mvh birgitta

Privattandläkarna i Skogås svarar:

Hej, Är inte på kliniken idag. Kan jag nå dig imorgon? Med vänlig hälsning, Lotta

Behandlingar

Tandläkarundersökning

Tandhygienist
hos Privattandläkarna i Skogås

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Tandimplantat
hos Privattandläkarna i Skogås

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titan...

Kronor och broar
hos Privattandläkarna i Skogås

Kronor Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel ...

Tandblekning

4.94 / 5

22 jul, 2020 Lars J. skrev:

14 jan, 2020 Nina A. skrev:

Har gått hos dom i två år och är supernöjd. Proffsigt och tryggt.

16 nov, 2019 Karin S. skrev:

11 nov, 2019 Caroline K. skrev:

Hela vår familj har gått till både Per & Emelie och de är professionella, tillmötesgående samt väl omhändertagande av både oss vuxna samt våra barn! Sköterskorna lika så! Mina varmaste rekommendationer!

22 nov, 2018 Heidi skrev:

Super nöjd! Kan varmt rekommendera privat tandläkarna i skogås. Vart själv rekommenderad av en kollega och kan inte säga mer än att hålla med henne om detta! Super bra!

Måndag - Torsdag : 08:00 - 17:00
Fredag : 08:00 - 13:00