Melodivägen 6, Skogås

Tandläkarundersökning

Akuttandvård

Videomöte med tandläkare - Folktandvården Online

Kostnadsfritt för barn och unga under 24 år, samt för vuxna med frisktandvårdsavtal. Övriga patienter: 400 kr.

Tandimplantat

Tandblekning

Tandstensborttagning

Bettskena

Snarkskena

Om Folktandvården Skogås

På Folktandvården Skogås får barn, ungdomar och vuxna hjälp med allt som rör tänder och munhälsa.

Vi tar gärna emot nya patienter och erbjuder tid inom en vecka.

Tandvård hos Folktandvården Skogås

Våra duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor kan hjälpa dig med förebyggande tandvård, regelbundna undersökningar och akut tandvård. Vi erbjuder även estetisk tandvård såsom tandblekning, lagningar och tandersättningar som broar och implantat.

Vi har ett nära samarbete med Folktandvårdens specialister som vi kan remittera dig till vid behov.

Drop-in för akuta besvär

Har du drabbats av akuta problem med tänderna? Då är du välkommen till oss! Vi erbjuder drop-in varje vardag under våra ordinarie öppettider - ingen tidsbokning krävs.

Varmt välkommen till Folktandvården Skogås!

Informationen uppdaterades 20:47 - 6 mar, 2024

9 feb, 2024

10 maj, 2023

Fick betala 785kr istället 300kr. Fick inte veta från läkaren innan. Vet inte heller varför 485kr mer? Varför inte 10 000kr??? Man måste fråga patienten innan eller hur?

25 mar, 2022

Otroligt snäll, informativ och professionell personal. Jag blev väldigt väl omhändertagen trots att det hade blivit fel med min online-bokning.

1 okt, 2021

Tandläkaren skulle höra av sig men det tog 3 månader och många samtal innan tandläkaren ringde upp mig. Extremt otrevlig tandläkare när hon väl ringde upp och hade en riktigt dålig attityd. Fick sms om att jag skulle bli debiterad för uteblivet besök trots att det var tandläkaren som inte ringde upp på avsatt tid. När hon väl ringde upp sedan bemötte hon mig med ”hur skulle jag veta det” när jag sa att jag satt och väntade på samtal. Absolut sista gången jag går till skogås folktandvård.

6 sep, 2021

Hanna var jättebra!

Fråga ställd 08:23 - 20 nov, 2019

Hej Om man har ingen svensk personnummer och har tandbesvär hur gör man då? Tacksam för svar.

Folktandvården Skogås, Huddinge svarar:

Hej! Det beror på om man är asylsökande, papperslös eller turist från annat EU/ icke EU -land. Som papperslös och asylsökande har man rätt till akuttandvård eller tandvård som inte kan anstå och man betalar en patientavgift på 50 kr. Om man är turist betalar man 100% för sitt besök och ett akutbesök kostar från 1000- 2000 kr oftast. Med vänlig hälsning FTV Skogås

Vi erbjuder ingen drop in. Ring oss eller boka din tid online.