Skinnskatteberg Fysioterapimottagning

Om Skinnskatteberg Fysioterapimottagning

Välkommen till Skinnskatteberg Fysioterapimottagning
Hos oss kan du få hjälp med besvär som påverkar din rörelseförmåga. Det kan vara besvär i rörelseapparaten, rehabilitering efter skador eller sjukdomar eller om du behöver stöd för att öka din fysiska aktivitet. Vi arbetar med att förebygga, undersöka och behandla smärttillstånd och andra funktionsnedsättningar. Det kan röra sig om t ex:
- Besvär med nacke/rygg, leder och muskler
- Problem under och efter graviditet
- Stressrelaterade problem
- Astma och KOL
- Övervikt
- Yrsel och balansrubbningar
Vi arbetar med behandlingsmetoder som har evidens, exempelvis akupunktur, artrosskola och individuellt anpassade träningsprogram. Hos oss på fysioterapimottagningen finns ett välutrustat gym.
När du kommer till oss gör vi en undersökning och bedömning av dina besvär och tillsammans lägger vi upp en aktiv behandlingsplan, vilket innebär att du som patient är delaktig i din behandling.
Vi har ett nära samarbete med läkare och övrig personal på vårdcentralen.

Kyrkvägen 1, 739 31 Skinnskatteberg - visa på karta
Du behöver ingen remiss för besök hos oss.
Sjukgymnast