Skinnskatteberg vårdcentral

Om Skinnskatteberg vårdcentral

Hos oss finns familjeläkarmottagning, distriktssköterskemottagning, barnhälsovård, mödrahälsovård/barnmorskemottagning, sjukgymnast, arbetsterapeut, kurator, medicinsk sekreterare och dietist. Distrikts-/sjuksköterskor möter du i telefonen. Av dem får du råd om hälsa och livsstil, sjukdomar mm. Du har även möjlighet till tidsbokning efter behov. De har även sina egna mottagningar, diabetes, astma/KOL, demens, inkontinens och vaccinationer. Vår kurator erbjuder stödsamtal och KBT-behandling enskilt eller i grupp. Vår sjukgymnast och arbetsterapeut har tidsbokning för enskilda bedömningar och de har även grupper som artrosskola. Vårt mål är att ge dig och din familj en trygg och säker vård som är lättillgänglig och som sker i samråd med dig. Verksamhetschef Lena Alexandersson lena.alexandersson@regionvastmanland.se

Lista dig hos Skinnskatteberg vårdcentral

Kyrkvägen 1, Skinnskatteberg - visa på karta
Du behöver ingen remiss för besök hos oss.
Husläkare / vårdcentral

08:47 - 08 dec, 2015