Barnavdelning Skellefteå

Barnavdelning Skellefteå

, Skellefteå

Skellefteå lasarett, 931 86 Skellefteå, 93186

På barn- och ungdomsmedicinska avdelningen vårdas barn i alla åldrar, från nyfödda till tonåringar. Sammanlagt har vi åtta vårdplatser på avdelningen, varav två är avsedda för nyfödda, sjuka barn. Hos oss vårdas och utreds barn från olika kliniker vid lasarettet – kirurgen, ortopeden, öron och barn- och ungdomskliniken. Läkare från respektive klinik har det medicinska ansvaret för dessa inneliggande barn. På avdelningen finns barnsjuksköterskor, undersköterskor, barnsköterskor, läkare, lekterapeut och lärare. Vi arbetar i vårdlag och det innebär att samma personal så långt det är möjligt tar hand om ditt barn under vårdtiden. Varje patient har rätt till en patientansvarig läkare. Vi försöker också att bland övrig personal utse personer som tar ett övergripande ansvar för omvårdnaden av just ditt barn under hela vårdtiden.
Om du vill prata med er läkare, ring 090-785 91 54 och tryck 1 så bokas du in via sköterskan.

Informationen uppdaterades 07:30 - 1 mar, 2024

Knappval

Lekterapi, Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomsortopedi, Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomskirurgi, Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomsmedicin, Intensivvård, barn och ungdom, Kirurgi, barn och ungdom