Reumatologisk mottagning Skellefteå

Om Reumatologisk mottagning Skellefteå

Reumatologi är läran om de reumatiska sjukdomarna och handlar om hur man utreder, diagnostiserar och behandlar patienter med reumatisk sjukdom. Reumatologiska kliniken Västerbotten bedriver verksamhet i Umeå, Lycksele och Skellefteå.

Reumatologens mottagning i Skellefteå har följande verksamhet: Återbesök till läkare, akuta besök till läkare efter tidsbeställning i telefonrådgivning, besök till mottagningens sjuksköterska samt telemedicinmottagning.

Om du önskar komma i kontakt med arbetsterapeut, fotterapeut, kurator, sjukgymnast, dagvårdssjuksköterska och bassängansvarig, kontakta Rehabcentrums reception 0910-77 16 84.

Receptionen har telefontid: Måndag till fredag, klockan 08:00–09:00 samt 12:30–13:30.

För mer information: Se under Vårt utbud

Skellefteå lasarett - visa på karta
Remiss krävs från annan vårdgivare eller via Egen vårdbegäran. Mer information finns under länken Remiss och Egen vårdbegäran.
Reumatologi

Reumatologisk mottagning Skellefteå