Röntgen Skellefteå

Skellefteå

Bild- och Funktionsmedicin Västerbotten är det officiella samlingsnamnet för länskliniken bestående av röntgen-, mammografi- och nuklearverksamheterna i Lycksele, Skellefteå och Umeå samt vid ett antal hälsocentraler i länet i södra Lappland.

Vi arbetar nära de kliniska avdelningarna och erbjuder diagnostik och behandling med högkvalitativ modern teknologi. Vi deltar i utbildning av blivande läkare, röntgensjuksköterskor och medicinska administratörer. Kliniken har egen forskning och deltar även i andra klinikers forskning.

Vanligtvis kallas patienter till närmaste röntgenmottagning, men för att korta väntetider kan undersökningen utföras på annan ort i Västerbotten.

Skellefteå lasarett - visa på karta
  • Måndag - Torsdag 10:00 - 14:30 Stängt 12-13
  • Måndag - Torsdag 10:00 - 14:30 Stängt 12-13