Ögon Skellefteå

Skellefteå

För att komma till ögonmottagningen krävs att du har remiss från optiker, hälsocentral, husläkare eller privatläkare.

Vi har remissmottagning för nybesök men behandlar även patientgrupper med kroniska ögonsjukdomar som glaukom, diabetes och skelningar hos barn.

Våra sköterskor gör exempelvis synfältsundersökning, ögonbottenfotografering samt tryckmätning. Från ögonmottagningen remitteras synskadade barn och vuxna till synrehabiliteringen.

Skellefteå lasarett - visa på karta
Remiss krävs från annan vårdgivare eller via egen vårdbegäran. Mer information finns under länken Remiss och Egen vårdbegäran.
Ögonsjukvård