Ögon Skellefteå

Skellefteå, Skellefteå

För att komma till ögonmottagningen krävs att du har remiss från optiker, hälsocentral, husläkare eller privatläkare.

Vi har remissmottagning för nybesök men behandlar även patientgrupper med kroniska ögonsjukdomar som glaukom, diabetes och skelningar hos barn.

Våra sköterskor gör exempelvis synfältsundersökning, ögonbottenfotografering samt tryckmätning. Från ögonmottagningen remitteras synskadade barn och vuxna till synrehabiliteringen.

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 090 - 785 91 80
Skellefteå lasarett - visa på karta

Remiss krävs från annan vårdgivare eller via egen vårdbegäran. Mer information finns under länken Remiss och Egen vårdbegäran.

Ögonsjukvård