Akutmottagning Skellefteå

Skellefteå, Skellefteå

1177

Akutmottagningen tillhandahåller vård till dig som blir akut sjuk eller skadad. Hos oss kan du och dina anhöriga få hjälp dygnet runt och året om.

Alla patienter som kommer till akutmottagningen får träffa en sjuksköterska, som gör en initial bedömning för att du som söker ska få rätt vård. Denna bedömning görs enligt en standardiserad metod kallad triage (enligt RETTS) och utifrån denna får alla patienter en prioriteringsgrad. Detta är en viktig process ur patientsäkerhetssynpunkt och medför att de som är svårast sjuka tas hand om först. Om du söker för mindre akuta besvär kan du därför få vänta på att få träffa en läkare.

Om du plötsligt blir svårt sjuk eller allvarligt skadad, ring 112.

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 1177
Skellefteå lasarett - visa på karta

• Måndag - Söndag Dygnet runt

Akutsjukvård, Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomsmedicin, Akutverksamhet vid sjukhus, gynekologi , Akutverksamhet vid sjukhus, internmedicin, Akutverksamhet vid sjukhus, specialiserad vård, Akutverksamhet, primärvårdsjour, Barnakutsjukvård

• 10:03 - 04 feb, 2015 skrev:

Tack för den snabba hjälp jag fick. Kom in med huvudvärk och dubbelsidig.

• 16:37 - 29 okt, 2014 skrev:

Så tacksam för den snabba hjälpen när jag kom in med enorma smärtor. Tur ni finns!