Ortodonti Skellefteå

Skellefteå

Ortodonti betyder tandreglering. Tandläkarna i allmäntandvården har ansvaret att följa barns och ungdomars bettutveckling och vid behov konsultera en tandregleringsspecialist.

Mindre komplicerade bettavvikelser behandlas inom allmäntandvården. Är avvikelsen komplicerad remitteras du till specialistvård. Bettutvecklingen styr tidpunkten för behandlingsstart.

Du kan också erbjudas tandregleringsbehandling om du har en bettavvikelse som inte är tillräckligt omfattande för att behandlingen skall bekostas av landstinget. Din tandläkare kan i så fall ge mer information om kostnad, behandlingstid med mera.

Inom vuxentandvården kan tandregleringsbehandling utföras och ibland vara en del i en mer omfattande behandling. Behandlingen ger ofta förbättrad funktion och estetik. Vid större behandlingsbehov utgår ersättning enligt Försäkringskassans regler. Patienter som remitteras för ett terapiförslag kallas för ett första besök vid specialistkliniken inom tre månader.

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

ANNONS. doktor24 - Läkare i din mobil och dator, dygnet runt

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt!

Hos doktor24 kan du träffa en läkare online genom chatt eller videosamtal, dygnet runt alla dagar i veckan. Våra läkare har lång erfarenhet inom allmänmedicin och sjukvård och kan hjälpa dig med rådgivning, diagnos, recept eller intyg. Om du behöver träffa en läkare fysiskt kan du boka en tid på en vårdcentral direkt i appen.

Telefon 0910 - 77 48 40
Anderstorps Centrum - visa på karta