Ungdomsmottagning Skellefteå
mental health

Ungdomsmottagning Skellefteå

, Skellefteå

Trädgårdsgatan 8, plan 3, 931 31 Skellefteå, 93131

Vi finns till för dig upp till 22 år. Du kan besöka oss på plats eller digitalt via appen Ungdomsmottagning Västerbotten. Hos oss kan du få hjälp med många olika saker. Några exempel är frågor om kroppen, frågor om sex och relationer, skydd mot graviditet och könssjukdomar, graviditetstest eller test för könssjukdomar och stöd om du mår dåligt (16–22 år). Vi som jobbar här är barnmorskor, kurator och läkare. Alla som jobbar på mottagningen har tystnadsplikt. Alla besök är gratis.
Vi samarbetar med våra kollegor på Ungdomshälsan och har gemensamma kontaktvägar. De finns också här för dig som är mellan 16–22 år som vill ha råd och stöd via samtal. Du kan bland annat få hjälp med oro, vardagsrutiner, stress och så vidare. Besök deras hemsida för mer information, länk till den finns under Vårt utbud. Vi är en hbtq-diplomerad verksamhet. Hbtq-diplomering innebär att vår personal fått kunskap om hbtq-personers livsvillkor samt hur normer kring kön och sexualitet påverkar hälsa och bemötande. Längst ner på sidan under rubriken Läs mer finns mer information om Region Västerbottens hbtq-diplomerade verksamheter.

Informationen uppdaterades 09:30 - 29 feb, 2024

4 nov, 2020