Ljungmyrsvägen 2, Täby

Akuttandvård - för dig över 23 år

Du får ett kostnadsförslag.

Smile Täby (tidigare Dental Kompaniet) huserar i moderna och fräscha lokaler i Rösjö centrum strax utanför Täby Centrum. Vår målsättning är att bidra till en bättre mun- och tandhälsa. Smile Täby startades 1991. Våra tandläkare besitter lång och bred erfarenhet och kan ge dig bästa tänkbara tandvård.

Som kund hos oss får du en säker och effektiv tandvård. Vår vision är god munhälsa för alla våra patienter!

Vi utför mer avancerad tandvård

Vi utför de flesta kliniska ingrepp (exempelvis kirurgi och bettrekonstruktioner) på praktiken vilket både sparar tid och pengar för dig som kund.

Kontinuerlig vidareutbildning

Vår klinik har kapacitet att utföra mer avancerade behandlingar så som tandimplantat och estetisk tandvård. Vi som arbetar på Smile Täby vidareutbildar oss kontinuerligt för att nya behandlingsmetoder ska komma dig som kund tillgodo.

Vi har goda bussförbindelser och kommer du med bil har vi fri parkering.

Välkommen till oss på Smie Täby!

Informationen uppdaterades 10:25 - 7 mar, 2024

Gunilla Norén

Sara Savås

Heléne Ingvaldsson

27 feb, 2022

Inte rekommenderas. Arbetet inte fackmässigt utfört/slarvigtutfört/ bitar av komposit kvar i munnen efter 24 timmar. Det finns också brister gällande information (pris på tjänsten) Tandvårdsbidrag bara försvann utan att patienten blev tillfrågat (1200 kr) Tandläkaren (kvinna) stressade med betalning. Kände mig som kassako. Fick ingen kunskap om nästkommande behandling ,men prislapp i handen. Kommer avbeställa.

17 jul, 2019

3 dec, 2018

Tack för utmärkt tandvård. Ett nöje!

29 mar, 2017

Mycket proffsiga

27 mar, 2017

Alltid nöjd här

Fråga ställd 23:48 - 18 jul, 2019

Hej, Vad kostar en tandblekning hos er? Mvh Anna

Smile Täby svarar:

Hej Anna! En tandblekning hos oss kostar 3800kr. Då ingår specialanpassad blekskena samt 4 sprutor blekmaterial. Återkom via hemsidan eller ring oss på 08-768 51 50 om du önskar boka tid så hjälper vi dig med det. Med vänlig hälsning Heléne, Smile Täby

Fråga ställd 04:46 - 30 jun, 2017

Hej! Jag är en 79-årig kvinna som haft ont i vänster öra och käke ner mot hals och skickats mellan ÖNH läkare och Danderyds sjukhus tandläkare. Fick ingen hjälp. Jag har Sjögrens syndrom. Jag undrar om ni har möjlighet att hjälpa mig att titta vad som gör ont. Behöver gå igenom min mun som gjort mig sjuk. Fick inte ok hjälp på Danderyd sjukhus. Inne 10 min. Mycket slarvigt. Kommer gör à på besök åtminstone för kontroll. Har svår sömnapné och svårt att tåla material i bettskena.

Smile Täby svarar:

Hej Bojan! Tyvärr har inte vi de resurserna för att utreda allergi av material som verkar vara problemet för dig. Först bör du kontakta läkare för att få en utredning av vad du är känslig för. Därefter kontakta en klinik för Medicinsk tandvård. Hoppas du får den hjälp du behöver. Med vänliga hälsningar Dentalkompaniet

Onsdag - Torsdag:07:30 - 17:00