Kias Fysioterapi, Skara

Om Kias Fysioterapi, Skara

Kia Thomsen, leg sjukgymnast och samtalsterapeut. (steg1 i psykodynamisk psykoterapi)
Mottagningen har tillgång till rehabbassäng, gym och gruppbehandlingsrum samt filial för behandling utomhus i lugn naturmiljö.
patientavgift: Individuell behandling 80 kr. Gruppbehandling 50 kr.
Högkostnadsskydd/ frikort gäller
innehar särskilt arovde för två områden för patienter med:
- psykisk ohälsa eller psykosomatiska problem.
- äldre med åldersrelaterade fysiska och psykiska funktionshinder.
Vidareutbildad inom
basal kroppskännedom, psykodynamisk kroppsterapi, neurosomatik, akupunktur, medicinsk yoga, qigong.
Behandlingen sker via kropp och rörelse för att stärka bådefysisk och mental hälsa genom:
- verktyg för stress och spänningsreglering
- ökad medvetenhet kring tankar och känslors betydelse
- motiverande arbete med sunda levadsvanor och att på individnivå hitta rätt fysisk aktivitet och balans mellan arbete och vila.

Vilanbadet, Fritidsgatan 23, 532 37, Skara - visa på karta
  • Måndag - Fredag 07:00 - 17:00 telefonsvarare