Lillholmsgången 6, Skärholmen

Ögonhälsoundersökning

Varmt välkommen till Synsam Skärholmen!

På Lillholmsgången 6 i Skärholmen hittar du vår välsorterade butik. Våra legitimerade optiker hjälper dig med olika sorters synundersökningar och erbjuder glasögon, linser och tillbehör. Hos oss hittar du välkända märken och vi välkomnar både dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Undersök din syn hos någon av våra optiker

Du hittar legitimerade optiker hos oss på Synsam Skärholmen, som kan utföra ett flertal olika syntest för att hjälpa dig. Det kan vara aktuellt:

• Om du har svårt att se på olika avstånd
  • Ifall du besväras av återkommande huvudvärk
  • Ifall du ofta upplever problem med trötta ögon
  • Om du vill skaffa linser
  • Om du vill skaffa glasögon
  • Ifall du ska ta körkort

Vi ser till att du får rätt hjälp utifrån just dina problem - både unga och gamla är välkomna!

Orolig för din ögonhälsa? Gör en ögonhälsoundersökning

Vi på Synsam Skärholmen finns här för att hjälpa dig göra en ordentlig ögonhälsoundersökning av dina ögon. Då granskar vi hela ögat för att upptäcka tecken på någon av de vanligaste ögonsjukdomarna:

• grön starr
  • grå starr
  • åldersförändringar i gula fläcken.

Vi rekommenderar alla över 40 år att göra regelbundna ögonhälsoundersökningar, för att tidigt upptäcka förändringar i ögat.

Synsam Skärholmen hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos Synsam finns alltid ett stort utbud av glasögonbågar, från välkända märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt par för just dig. Vill du inte köpa dina glasögon erbjuder vi möjligheten att hyra dem istället, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Hos oss finns naturligtvis också solglasögon, linsvätska och många andra tillbehör.

Olycksgaranti och uppföljning

Hos oss på Synsam kan du känna dig trygg och vi erbjuder dig stöd även efter att du har gått hem med dina nya glasögon. Skulle de skadas under de första 365 dagarna reparerar vi eller ersätter dem, utan extra kostnad. Om du skulle uppleva att din syn har förändrats inom samma tidsram är du också välkommen tillbaka till oss för en kostnadsfri undersökning.

Varmt välkommen att kontakta Synsam Skärholmen på Lillholmsgången 6 och boka en tid!

Informationen uppdaterades 11:54 - 29 sep, 2022

26 mar, 2024

Jätte dåligt bemötande och otrevlig personal

Söndag:11:00 - 18:00