Måsholmstorget 3, 5 tr, Skärholmen - Visa på karta

4,9

Logo HÖRAB Skärholmen

Skärholmen, Stockholm

Välkommen till HÖRAB i Skärholmen!

Hos oss på HÖRAB Skärholmen är du välkommen att göra hörseltest, prova ut nya hörapparater samt hörseltekniska hjälpmedel. Vi kan även hjälpa dig med service och justering av dina hörapparater samt tillbehör.

Du behöver ingen remiss för att boka en tid hos oss!

Vi samarbetar med Skärholmens ÖNH-Centrum.

Om HÖRAB

HÖRAB har fyra kliniker i Stockholm och hos oss får du hjälp av legitimerade audionomer. Våra klinker arbetar på uppdrag av Stockholms läns landsting och följer deras riktlinjer.

Vi är leverantörsoberoende - välj hörapparat själv!

Vi är helt leverantörsoberoende vilket innebär att våra kunder har ett stort utbud av hörhjälpmedel med den senaste tekniken att välja bland. Hos oss kan du antingen välja en hörapparat från landstingets urval eller subventionerade hörapparater. Med subventionerade menas att du får ett bidrag från landstinget och kan välja vilken hörapparat som helst.

Kontakta oss på HÖRAB Skärholmen för att göra ett kostnadsfritt hörselprov!

GILLA OSS GÄRNA PÅ FACEBOOK!

Informationen uppdaterades 03 september 2018 av Vården.se

Behandlingar hos HÖRAB Skärholmen

Hörseltest hos HÖRAB Skärholmen

Hos HÖRAB Skärholmen erbjuder vi kostnadsfria hörseltest och du behöver ingen remiss för att göra ett hörseltest hos oss. Hur går ett hör...

Hur går ett hörseltest till?

Besöket hos audionomen tar cirka en timme och du får då göra ett komplett hörseltest, och utifrån det görs sedan en behovsbedömning. Vi ger dig information om din hörsel och planerar eventuella rehabiliteringsåtgärder tillsammans med dig.

Audionomen rekommenderar sedan hörapparater som passar just din hörselnedsättning och dina behov. Du bestämmer själv om du vill beställa en hörapparat då eller om du vill avvakta.

Varmt välkommen att kontakta oss på HÖRAB Skärholmen om du har några frågor om vårt hörseltest!

Hörapparater hos HÖRAB Skärholmen

Hos HÖRAB Skärholmen erbjuder vi kostnadsfria hörseltest hos audionom Hos HÖRAB Skärholmen är du välkommen att testa vilken modell av hör...

Hos HÖRAB Skärholmen erbjuder vi kostnadsfria hörseltest hos audionom

Hos HÖRAB Skärholmen är du välkommen att testa vilken modell av hörapparat du vill. Vi är inte bundna till någon leverantör och kan därför erbjuda ett stort utbud av hörapparater med den senaste tekniken.

Hos oss kan du välja en hörapparat från landstingets urval eller subventionerade hörapparater. Med subventionerade menas att du får ett bidrag från landstinget och kan välja vilken hörapparat som helst.

Hur går en utprovning av hörapparater till?

Vid första besöket får du göra ett hörseltest och därefter beskriva dina behov och dina önskemål. Sedan bestämmer du vilka hörapparater du vill prova. När du gjort ditt val får du information om tekniska hjälpmedel som kan komplettera dina hörapparater, både privat och på ditt arbete.

Vid ditt andra besök anpassar audionomen dina hörapparater efter din hörsel. Vi går igenom hur hörapparaterna fungerar och hur de ska skötas. Du får även med ett startpaket med batterier och eventuella tillbehör.

När du kommer för ditt tredje besök får du beskriva hur du upplevt prövotiden med hörapparater. Eventuellt finjusterar audionomen dina hörapparater efter dina upplevelser. Vid behov gör vi tester för att säkerställa hörapparaternas effekt.

Om du inte är nöjd med dina hörapparater får du lämna tillbaka dem. Vi har öppet köp i 30 dagar.

Service av dina hörapparater

Du är alltid välkommen till oss för att serva dina hörapparater. Vi kan justera dem vid behov och hjälpa dig om du vill köpa tillbehör till dina hörapparater. Du kan bland annat komplettera dem med tekniska hjälpmedel t.ex. till telefon eller TV.

Och om du tycker att din hörsel förändrats erbjuder vi dit ett nytt kostnadsfritt hörseltest.

Ring och boka en tid för att göra ett kostnadsfritt hörseltest!

Batterier till hörapparater hos HÖRAB Skärholmen

Idag är alla hörapparater batteridrivna och drivs av specialbatterier. Hos oss på HÖRAB Skärholmen erbjuder vi batterier till de flesta hörapparater.

För att spara på batterierna, kom ihåg att stänga av hörapparaten då den inte används!

Hur vet jag om batteriet i min hörapparat behöver bytas?

Generellt kan man säga att ett batteri räcker 5-7 dagar om hörapparaten används dagligen. Du hör två ljudsignaler när det är dags att byta batterier, och ljudet upprepas tills batteriet tar slut och hörapparaten stängs då av. När det sker hörs fyra ljudsignaler som indikerar att hörapparaten har slutat att fungera.

Drop-in

Till oss är du välkommen för service av din hörapparat eller köpa olika tillbehör till hörapparaten såsom batterier.

Hos HÖRAB Skärholmen har vi drop-in måndagar kl. 13:00-14:00.

Välkommen att köpa nya batterier till dina hörapparater hos oss på HÖRAB Skärholmen!

Arbetsplatsanpassningar hos HÖRAB Skärholmen

Hos HÖRAB Skärholmen kan vi hjälpa dig med arbetsplatsanpassningar. När kan det vara aktuellt med extra hörhjälpmedel? Ibland räcker i...

Hos HÖRAB Skärholmen kan vi hjälpa dig med arbetsplatsanpassningar.

När kan det vara aktuellt med extra hörhjälpmedel?

Ibland räcker inte hörapparaterna till och du kan då behöva extra hörhjälpmedel. Det kan gälla vid telefonsamtal, möten eller TV-ljudförstärkning.

Yrkesverksamma som har svårt att klara av arbetet med enbart hörapparater har rätt att få ersättning av Försäkringskassan eller Arbetsförmedlingen för att få extra hjälpmedel som underlättar på arbetsplatsen.

Kontakta oss på HÖRAB Skärholmen om du har några frågor om hur vi kan hjälpa dig!

Hörselskydd hos HÖRAB Skärholmen

Vi på HÖRAB Skärholmen erbjuder olika typer av hörselskydd för en mängd olika användningsområden. Våra olika typer av hörselskydd: P...

Våra olika typer av hörselskydd:

• Passiva hörselskydd med eller utan dämpningsfilter.
  • Elektroniska hörselskydd som tillverkas individuellt efter dina öron för exempelvis jakt eller industri.
  • Formgjutna silikonskydd för koppling till mobiltelefon, kommunikationsradio eller mp3.
  • Silikonproppar för simmare, proppar för sömn och MC-proppar.

HÖRAB samarbetar med ledande leverantörer av hörselskydd.

Fritt val hörhjälpmedel hos HÖRAB Skärholmen

Hos HÖRAB i Skärholmen kan du använda Fritt val hjälpmedel! För oss på HÖRAB Skärholmen är det viktigt att kunna ge alla möjlighet att vä...

Hos HÖRAB i Skärholmen kan du använda Fritt val hjälpmedel!

För oss på HÖRAB Skärholmen är det viktigt att kunna ge alla möjlighet att välja fritt bland de hörapparater som finns på marknaden. Därför är vi inte knuta till någon enskild leverantör utan hos oss gäller Fritt val hörhjälpmedel. Det betyder att vi alltid kan erbjuda den senaste tekniken från samtliga leverantörer.

Hur fungerar Fritt val hörhjälpmedel?

Genom Fritt val hörhjälpmedel kan du välja en hörapparat eller hjälpmedel från landstingets urval. Då lånar du hörapparaten av landstinget och ansvarar för enklare skötsel. Om hörapparaten blir utsliten eller om ditt behov förändras får du byta till en ny.

Alternativt så väljer du att köpa en hörapparat med rekvisition och då kan du välja en hörapparat från vilken leverantör du vill. Rekvisition är ett bidrag som du får av landstinget vilket innebär att du betalar mellanskillnaden mellan ditt val och landstingets hörapparat, och om ditt behov förändras får du göra ett nytt val.

Kontakta oss på HÖRAB Skärholmen om du har några frågor!

Extra hörhjälpmedel hos HÖRAB Skärholmen

HÖRAB Skärholmen hjälper dig som behöver extra hörhjälpmedel För dig som har hörapparat eller hörselimplantat kan det ibland behövas extr...

HÖRAB Skärholmen hjälper dig som behöver extra hörhjälpmedel

För dig som har hörapparat eller hörselimplantat kan det ibland behövas extra hörhjälpmedel på arbetsplatsen för att du ska kunna delta och orka med arbetsdagen. Det finns nämligen en del situationer där ditt befintliga hörhjälpmedel inte räcker till. Störande bakgrundsljud och långa avstånd till ljud är exempel på saker som gör att du får anstränga dig extra mycket, något som leder till trötthet, oro och minskad koncentration.

Hela din arbetsdag med svåra lyssningssituationer kan bli bättre med rätt hjälpmedel.

Med hjälp av bra hörapparater och tekniska hjälpmedel kan du få lättare att använda den fasta telefonen, mobilen samt delta i möten, sammanträdanden och utbildningar.

Hur gör jag för att skaffa extra hörhjälpmedel?

Hos HÖRAB Skärholmen har vi audionomer som hjälper till att hitta lösningen för just din arbetsplats. Tillsammans med audionomen görs först en behovsutredning och eventuellt ett arbetsplatsbesök. Du bestämmer omfattningen av hjälpmedlen och det är ditt behov och önskemål som styr. Därefter provas eventuella hjälpmedel ut.

Ersättning från Försäkringskassan

Yrkesverksamma som har svårt att klara av arbetet med enbart hörapparater har rätt att få ersättning av Försäkringskassan för att få extra hjälpmedel som underlättar på arbetsplatsen. Audionomen kan hjälpa dig att göra en ansökan om finansiering hos Försäkringskassan.

Kontakta oss på HÖRAB Skärholmen om du vill få hjälp med ljuden på din arbetsplats!

Hörhjälp hos HÖRAB Skärholmen

Upplever du besvär med din hörsel? Hos oss på HÖRAB Skärholmen kan vi hjälpa dig som behöver hörhjälp. Vi erbjuder olika tjänster inom hö...

Upplever du besvär med din hörsel?

Hos oss på HÖRAB Skärholmen kan vi hjälpa dig som behöver hörhjälp. Vi erbjuder olika tjänster inom hörselvård såsom:

• Kostnadsfritt hörseltest
  • Hörapparater
  • Service och justering av dina hörapparater
  • Diverse hörselskydd
  • Arbetsplatsanpassningar (hörhjälpmedel)
  • Tillbehör till dina hörapparater

Kontakta oss om du vill få hjälp med din hörsel!

Leg. audionom, Verksamhetschef, Ägare och VD

Administratör

Karta - Måsholmstorget 3, 5 tr, Skärholmen

4,9

• 15:28 - 18 okt, 2018 skrev:

Allt jättebra, är mer än nöjd!

• 11:20 - 05 jul, 2018 skrev:

Mycket pedagogisk förklaring.

• 14:41 - 04 jul, 2018

• 14:07 - 03 jul, 2018

• 09:59 - 02 jul, 2018

• 09:57 - 28 jun, 2018

• 15:07 - 30 maj, 2018 skrev:

Mycket tacksam och nöjd. Trevligt bemötande Veronika.

• 10:46 - 28 maj, 2018 skrev:

Om man hade fått kaffe på det hela så hade jag kommit varje dag!

• 10:56 - 25 maj, 2018 skrev:

• 17:00 - 08 maj, 2018

• 14:39 - 07 maj, 2018 skrev:

Mycket nöjd

• 08:17 - 20 apr, 2018 skrev:

Så empatisk och engagerad personal!

• 15:53 - 06 apr, 2018

• 13:29 - 26 feb, 2018

• 17:27 - 23 feb, 2018

• 16:46 - 22 feb, 2018

• 08:51 - 21 feb, 2018 skrev:

Väntrummet vid hissen är mkt varmt

• 09:01 - 16 feb, 2018 skrev:

Jag är mycket nöjd. Bra personal

• 15:14 - 13 feb, 2018

• 15:39 - 12 feb, 2018

• 09:00 - 08 feb, 2018

• 15:38 - 07 feb, 2018 skrev:

Mycket trevligt bemötande

• 10:56 - 05 feb, 2018 skrev:

Mycket trevlig personal. Veronika Saliba.

• 15:08 - 01 feb, 2018 skrev:

Mkt bra bemötande och info

• 08:30 - 31 jan, 2018

• Fråga ställd 15:17 02 okt 2018

Hej! Jag letar efter formgjutna öronproppar i silicon med DB filter i. Är det något ni gör på plats? Eller är det något man måste göra innan man bokar tid hos er för detta endamål.

Hej Olle
    Tack för ditt mail!
    För att beställa hörselskydd bokar du en tid. Då tar vi avtryck i dina öron och beställer de hörselskydd du vill har. Vi säljer Bellman&Symfons hörselskydd.
    Välkommen att boka en tid.
    Vänlig hälsning

• Fråga ställd 10:23 12 sep 2018

Min hörapparat är inte ansluten enligt appen - men det hörs... att den är det!
    Vadgör jag! Kan inte manövrera den!

Lars

Hej Lars
    Tack för din fråga!
    Min rekommendation är att du ringer oss på 08/808020 för att få rätt svar.
    Vi behöver veta lite mer om dina hörapparater och eventuella hjälpmedel för att kunna ge dig ett korrekt svar.
    Med vänlig hälsning

• Fråga ställd 11:47 10 sep 2018

När är det öppet hus?

Hej Kerstin
    Det är Drop In Mån-Tors mellan 15:00-16:00 i Skärholmen, Södertälje och City kliniken. I Åkersberga är det Mån-Ons 15:30-16:30.
    Varmt Välkommen!

• Fråga ställd 13:05 02 mar 2018

Finns det hörapparat som sitter enbart i hörselgången? Kan den även snyggas till med pärlor?Olika färger?

Hej Pia
    Tack för ditt mail!
    Ja det finns hörapprater i olika nyanser och med pärlor, som endast sitter i hörsegången.
    Med vänlig hälsning