Storholmsgatan 27, Skärholmen - Visa på karta

• Torsdag - Fredag 07:00 - 17:00

Lista ditt barn
Logo Folktandvården Skärholmen

Skärholmen, Stockholm

Varmt välkommen till Folktandvården Skärholmen!

Hos oss på Folktandvården Skärholmen får du hjälp med allt som rör dina tänder och munhälsa. Våra duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor hjälper barn, ungdomar och vuxna med allt från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård.

Tandvård hos Folktandvården

Vi erbjuder bland annat akuttandvård, lagningar, estetisk tandvård som till exempel tandblekning och skalfasader samt tandersättningar som broar, implantat och proteser.

Hos oss kan du som är vuxen också få Frisktandvård, tandvård till fast pris. Folktandvården har funnits i nästan 75 år och vi tar emot cirka 500 000 kunder varje år bara i Stockholms län.

Akuttandvård Drop-in

Du söka akut tandvård hos oss. Ingen förbokning krävs, här gäller "drop-in" måndag-fredag kl 10:00-15:00.

Vid akuta besvär när kliniken är stängd, vänd dig till Folktandvården Akuten på telefonnummer 08-123 156 80.

Informationen uppdaterades 29 januari 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Folktandvården Skärholmen

Sista minuten-bokning hos Folktandvården Skärholmen

300 kr

Sista minuten-tider är tider med kort varsel, gäller endast för vuxna. Vi på Folktandvården Skärholmen erbjuder sista minuten-tider på u...

Sista minuten-tider är tider med kort varsel, gäller endast för vuxna.

Vi på Folktandvården Skärholmen erbjuder sista minuten-tider på undersökning hos tandläkare eller borttagning av tandsten och missfärgning samt polering hos tandhygienist.

300 kr
Boka här

Akuttandvård Drop-in hos Folktandvården Skärholmen

fr. 400 kr

Hos oss kan du söka akut tandvård! Ingen förbokning krävs, här gäller "drop-in". Akutmottagningen har öppet måndag-fredag klockan 10:00-1...

Hos oss kan du söka akut tandvård!

Ingen förbokning krävs, här gäller "drop-in". Akutmottagningen har öppet måndag-fredag klockan 10:00-15:00.

Vad kan jag få hjälp med på akutmottagningen?

Hos oss på Folktandvården Skärholmen kan vi hjälpa dig som har tandvärk eller andra akuta problem med dina tänder, att snabbt få en akuttid. Akutbesök kostar som vanlig tandvård och du får alltid ett kostnadsförslag att ta ställning till innan vi påbörjar eventuell behandling.

Har du tecknat Frisktandvård ingår akuttandvård i avtalet och du behöver inte betala något.

Om mottagningen är stängd

Om vi har stängt kan du vända dig till Folktandvården Akuten på Fleminggatan 48 (intill Västermalmsgallerian), telefonnummer 08-123 156 80. Du kan också ringa Sjukvårdsrådgivningen på telefonnummer 1177.

fr. 400 kr

Frisktandvård hos Folktandvården Skärholmen

fr. 54 kr per månad

Frisktandvård är tandvård till fast pris. Ett friska-tänder-abonnemang som ger dig friskare mun. Med Frisktandvård får du regelbunden tandvård och akuttandvård i hela landet till ett fast pris. Samma summa oavsett hur många besök i tandläkarstolen du måste göra.

Ett personligt frisktandvårdsprogram ser till att du får rätt hjälp i rätt tid, och slipper oroa dig för vad det ska kosta.

Första steget är en undersökning

För att teckna Frisktandvård bokar du tid för en undersökning. När du är undersökt och färdigbehandlad får du erbjudande om Frisktandvård.

fr. 54 kr

per månad

Tandläkarundersökning hos Folktandvården Skärholmen

fr. 830 kr

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren dina tänder och din mun för att se att du inte har hål i tänderna, tandköttsinflammation, tandlossning eller andra tecken på sjukdom eller problem i munnen.

Vad ingår i tandläkarundersökningen?

I undersökningen ingår även upp till fyra röntgenbilder. Du får också tips om hur du ska sköta tänderna på bästa sätt för att förebygga problem.

Alltid kostnadsförslag

Om du har något problem eller någon sjukdom, eller förhöjd risk att få det, föreslår tandläkaren en eller flera behandlingsåtgärder. Du får alltid ett kostnadsförslag att ta ställning till.

fr. 830 kr

Tandimplantat hos Folktandvården Skärholmen

Om du har förlorat en eller flera tänder kan du behöva få nya, konstgjorda tänder som ersättning. Vad är tandimplantat? Ett implantat...

Vad är tandimplantat?

Ett implantat är en slags konstgjord rot i form av en skruv av titan. Behandlingen innebär att titanskruven opereras in i käkbenet och på den fästs sedan de nya konstgjorda tänderna.

Om du har förlorat flera eller alla tänder kan implantatet också användas för att fästa andra typer av tandersättningar. Titanets unika egenskap att växa samman med käkbenet gör implantatmetoden möjlig.

Vi har ett nära samarbete med Folktandvårdens specialisttandvård och vid behov remitterar vi dig vidare.

Barntandvård hos Folktandvården Skärholmen

Kostnadsfritt

Visste du att ungefär 80 procent av alla barn i Stockholms län går hos Folktandvården? Vi erbjuder kvalificerad barntandvård och har lång erfarenhet av barn och deras tänder.

Undersökning minst varannat år

Från två eller tre års ålder blir de barn och ungdomar som är listade hos oss kallade till undersökning minst vartannat år. Barnets individuella behov avgör hur ofta barnet ska komma till oss. Om ditt barn skadar tänderna eller har andra akuta problem ordnar vi snabbt en tid.

Vanlig tandvård för barn och ungdomar 0-21 år är gratis.

Kostnadsfritt

Karta - Storholmsgatan 27, Skärholmen

• 11:22 - 18 apr, 2018 skrev:

Jag har en så sjuk tandläkarskräck och har gått till en helt underbar tandhygienist som hjälpt mig att rensa hela min mun.
    Jag har aldrig känt mig så lugn som jag gjorde med henne och allt gick hur bra som helst och nu har jag en ren mun och en mindre skräck för tandläkaren.

Ett stort tips från mig är våga fråga och våga säga att du är rädd, då blir allt så mycket enklare..

Hon som jag va hos förklara allt och exakt vilken utrustning hon använde vilket hjälpte och hon bedövade munnen med både spruta och salva vilket underlättade väldigt mycket, tidigare har jag varit nedsövd pga utdragning av visdomstand.

• 10:12 - 26 nov, 2017 skrev:

Hej,tackar alla för fantastisk bemötande,specielt Jennifer i receptionen!

• 08:59 - 09 sep, 2015

4,2

• 10:28 - 27 feb, 2015 skrev:

Tack för snabb hjälp och ett trevligt bemötande när jag fick problem med mina tänder.

• Fråga ställd 12:09 12 aug 2018

Vad kostar tandstensborttagning vuxen

Folktandvården Skärholmen svarar:

Det är svårt att säga generellt, då det beror på munstatus. Ett första besök för behandling hos tandhygienist, om du ej besökt oss tidigare, kan kosta upp till ca. 1500:- Hälsningar Folktandvården Skärholmen

• Fråga ställd 10:18 27 feb 2015

Är barntandvård gratis?

Folktandvården Skärholmen svarar:

Tandvård är gratis t.om det året barnet är 19 år.