Vårdcentralen Sjöbo

, Sjöbo

Björkvägen 3, Sjöbo, 27531 Sjöbo

Vi vaccinerar gratis mot pneumokocker för dig som är 65 år och äldre. Ring 0416-49 77 00, menyval 8, för att boka tid.

Du är välkommen till oss när du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa. Du kan även få de vanligaste vaccinationerna hos oss, till exempel mot influensa. Om du behöver hälso- och sjukvård av någon annan än oss hjälper vi dig vidare. Med 1177 direkt kan du söka vård digitalt hos oss på vårdcentralen. Du får en bedömning av dina symtom och kan sedan välja att chatta med vårdpersonal.

Informationen uppdaterades 11:20 - 12 apr, 2024

2 feb, 2024

Det är en skam hur det fungerar och komma fram på telefon!!! Ringer man in så ska man inte få till svar att det inte går att komma fram idag, istället ska man få möjlighet att knappa in sitt telefon nummer så SKA Vårdcentralen ringa tillbaka senare under under dagen!! Det är ingen lekstuga, eftersom det handlar om sjuka människor! Klarar ni inte av sköta hur er service ska skötas, så får ni ta extern hjälp att bygga upp servicen!! Även om det är sjukvård, så är det en service vi pratar om! Skärpning!!

30 jan, 2024

Sämsta VCT någonsin. Svarar inte i telefon utan hänvisar till 1177. När man då skickar en förfrågan så säger de att de ska ta kontakt inom tre arbetsdagar. Efter en vecka har man fortfarande inte fått någon återkoppling. När man då skickar in en påminnelse får man som svar att de ska ta kontakt snarast. För mig är snarast inom några timmar men en dag senare har de ff inte hört av sig. Undrar egetligen hur många patienter som de har med tanke på att de inte tar emot samtal eller hör av sig?

2 dec, 2023

Sämsta vårdcentralen ever. Otrevlig sköterska i telefonen som tar emot när man väl får prata med en. Dåliga öppettider och man blir inte tagen på allvar. Åk till akuten säger dem fast det inte är akut.

19 apr, 2023

Ny läkare varje besök . Den sista hitta inte läkarkontoret , visste ej heller vad rörläggare vad för sorts yrke.

17 jan, 2023

Snittbetyg på mina senaste fem besök

Här kan du se omdömen som Vårdcentralen Sjöbo har fått i Nationella Patientenkäten.

Helgfri vardag

Helgfri vardag

Hypertonimottagning, primärvård, Diabetologi, Inkontinensmottagning, primärvård, Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Vårdcentral (BT), Idrottsmedicin, Dietistverksamhet, Äldrevårdsmottagning, primärvård, Livsstilsmottagning, primärvård, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Primärvårdsrehabilitering, Flyktingmedicin, Vaccinationsverksamhet, Vaccination mot covid-19, Psykologverksamhet, vuxna, Arbetsterapi, Kuratorsverksamhet, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet, Akutverksamhet med basåtagande i primärvård