Närhälsan Sjöbo barnavårdscentral, Borås

Om Närhälsan Sjöbo barnavårdscentral, Borås

Du är välkommen till BVC med de frågor du har kring ditt barns hälsa och ditt föräldraskap. Här kan ni samtala om barns behov och utveckling, få stöd vid amning, mat och matvanor, sömn, sjukdomar, barnsäkerhet och om vaccinationer som ingår i det svenska vaccinationsschemat. Vi samverkar med distriktsläkare, barnläkare, psykolog, dietist och våra förskolor. Läs mer på www.1177.se Barn och föräldrar som används vid landets barnavårdscentraler. Vi gör även hembesök hos nyfödda.
Vi som arbetar på BVC Vc Sjöbo är Gunilla, Sofia och Katarina.

Sjöbo Torggata 4, 506 42, Borås - visa på karta