Närhälsan Eriksberg vårdcentral, Göteborg

Om Närhälsan Eriksberg vårdcentral, Göteborg

2010 slog vi upp portarna för en ny modern vårdcentral på Eriksberg, Sjöporten 4. Närhälsan Eriksberg vårdcentral är en akiv vårdcentral med fokus på kvinnors hälsa. Förutom kvalitetsmässig vård arbetar vi med hälsofrämjande och sjukdomsförebyggande verksamhet.
Givetvis är alla välkomna - kvinnor, män, barn och unga. Vi vill skapa en aktiv vårdcentral som förutom vård ger stöd, inspiration och uppmuntran till egenaktiviteter vad gäller hälsa och livsstil. Vi erbjuder bl a stavgångsgrupper tisdagar och torsdagar 11-12.
Tillgänglighet, närhet, medicinsk kvalitet och ett trevligt och professionellt bemötande är en självklarhet för oss. Vi värnar om långsiktiga relationer

Lista dig hos Närhälsan Eriksberg vårdcentral, Göteborg

Sjöporten 4, 417 64, Göteborg - visa på karta
Distriktssköterskeverksamhet, Husläkare / vårdcentral

Närhälsan Eriksberg vårdcentral, Göteborg

3,5

12:59 - 09 apr, 2019 skrev:

Mannen i Receptionen tog emot alla Patienter på ett glatt empatiskt och proffisionelt Sätt.

12:57 - 09 apr, 2019 skrev:

09:32 - 08 apr, 2019 skrev:

Varit skriven på denna vårdcentral i många år. Upplever en klar försämring. Svårt att få en helhet när man försöker reda ut sina hälsoproblem. Att få tag i ”sin” läkare är mycket svårt och tidskrävande. Man bollas hit och dit och sitter timvis och väntar på samtal från läkaren som inte alltid kommer... Det har hänt ett flera gånger. Att gynekologmottagningem inte längre är kvar är ett stort minus för denna vårdcentral på hisingen.

2,2

07:16 - 13 feb, 2019 skrev:

I princip omöjligt att ringa och beställa tid.
Bättre förr när man kunde komma dit och köa på plats för läkarbesök.

3,5

15:35 - 13 nov, 2018 skrev:

ja att få bokat en tid det går ju bara inte, har suttit nu en halvtimma via online totalt värdelöst ändå så är jag något data kunnig.
Skulle jag vara som mina föräldrar som inte vet ens hur man sätter på datan då går det inte att boka tid.
Jag har försökt ringa men det är lika svårt det, är inte anträffbar jämte telefon hela dagen för att dom skall kunna ringa upp en. Helt bedrövligt att komma till läkaren.

Däremot har jag varit där en gång och det var mycket trevlig personal.

3,2

09:48 - 17 apr, 2018

17:45 - 10 feb, 2018 skrev:

Har alltid blivit mycket bra bemött av personal här. Fina och nyrenoverade lokaler. Enda minuset är att det är svårt att få telefontid, de tar slut tidigt på morgonen och så måste man vänta tills nästa dag innan man kan ringa igen.

4,2

22:11 - 09 nov, 2017 skrev:

Har försökt boka en läkartid åt mitt barn i flera dagar nu. När jag ringer runt lunch hamnar jag hos ett automatiskt meddelande som informerar att telefontiderna är slut för dagen. Hade önskat att tillgängligheten ökade på telefon så att inte telefontiderna tagit slut redan vid lunch. Kan för vissa vara svårt pga bundet jobb, dagislämningen mm att frigöra tid mellan ottan och lunch för att ringa ett samtal.

Sist jag var hos dem, kunde man inte boka en tid för icke-akuta besvär alls. Istället hänvisades vi till deras drop in. Tror vi var prioriterade för vi hade litet barn med så behövde vänta kanske bara en timme eller så. Tyvärr gjorde dropin-systemet dessutom att jag inte kunde planera något på jobbet den dagen och fick ställa in möten för säkerhets skull, då jag inte hade en aning om när vi skulle tänkas vara klara. Det skapade en del stress i en späckad vardag att jobba ikapp förlorad arbetstid. Det hade underlättat mycket att få planera in tiden istället.

Andra vårdcentraler kan boka in besökstider åt sina patienter och jag hade verkligen önskat att även Närhälsan Eriksberg kunde införa det.

2,0

10:12 - 04 okt, 2017 skrev:

så bra och trevligt!

20:28 - 05 jul, 2017

2,2

15:07 - 31 mar, 2017 skrev:

Försökt ringa ett antal gånger för att lämna ett meddelande till distriktsköterskan men telefontider är alltid stängda. Tillgängligheten som ni propagerar så starkt för är obefintlig.
Hur skall jag få kontakt?? Måste jag uppsöka vårdcentralen personligen för att få lämna ett meddelande till aktuell person.

1,8

14:27 - 29 mar, 2017 skrev:

Mycket bra service och snabbt omhändertagande! Supernöjd!

08:42 - 12 jan, 2017 skrev:

Hej, jag är listad på denna vårdcentral och hade årliga besök då man kunde prata med sin läkare få nya recept tala om hur det är med en, men nu är de tiderna bara borta och man måste gå o sätta sig på drop in, har även gjort det för besvär som uppkommit, men hur gör man när man vill prata med en läkare mer än 5 min ? som det blev i mitt fall då. Jag vill prata om att jag kanske inte mår så bra och behöver ha en tid till läkare för att få tagit prover. Var nöjd med denna vårdcentral innan och listade mig här för att de som det står på hemsidan är specialister och fokus på kvinnors hälsa, har nu inte sett något av detta så nu är mitt omdöme väldigt dåligt, förutom gyn dit man kommer på bokad tid, inget fel på personalen men systemet, drop in för alla är inte bra. Arbetar man har man svårt att gå o sätta sig en hel förmiddag för att kanske inte få komma in och då gå dit igen, vem betalar förlorad arbetsinkomst? Jag fick när jag var hos en sköterska, att man kunde beställa tid på nätet. Jag behöver ta ett prov som en specialistläkare sagt till att jag skulle ta på min vårdcentral och när jag frågade på vårdcentralen skulle jag boka på nätet för där la de ut tider, inte lätt och det står att man skall ha akut besvär som uppkommit i den närmaste tiden. Få tagit ett prov är inte akut men man måste till en läkare för att få ta ett prov. Åter till ruta ett.

1,8

18:07 - 22 okt, 2016 skrev:

Fått väldigt snabb och kvalitativ hjälp en fredag em. Drop in och fungerat utmärkt. Läkare och sjuksköterska var duktiga och kompetenta. Nöjd helt enkelt! Tack!

07:37 - 02 okt, 2016 skrev:

Det är ofattbart hur omöjligt det är att boka en tid. Jag har försökt bokat via internet men det finns aldrig några tider. Har då försökt ringa och till och med varit in för att få en tid. De har bara hänvisat mig åter till tidsbokningen på webben alt. att komma på drop-in, men det är orimligt att sitta och vänta i en evighet för något som inte är akut. På tidsboxningen står det "om tiderna är slut eller om du behöver boka tid för andra besvär än de tiderna avser är du välkommen att kontakta oss". Detta är ju helt enkelt en lögn då de vägrar att hjälpa till.

2,0

09:10 - 03 dec, 2015 skrev:

Duktiga sjuksköterskor och läkare - när man väl får kontakt. Har haft ett flertal fall av att de inte ringer trots bokad tid. Ber aldrig om ursäkt för det heller när man påtalar det.

2,8

23:03 - 19 nov, 2015 skrev:

Helt galet att man inte kan boka tid utan måste vara där på öppen mottagning och förhoppningsvis får man träffa läkare om inte tiderna hinner ta slut. Alltså måste man ha en ledig vardag för att kunna få hjälp. Jag hade tur och fick träffa läkare och hen var helt fantastisk, men förstår frustrationen hos folk som satt lika många timmar som jag men efter att ha träffat sjuksköterskor få reda på att tiderna till läkare var slut, och ska man ha nytt sjukintyg hjälper det ju inte att man får träffa sjuksköterska. Nej det bara måste finnas några tider man kan boka hos läkare men de gånger jag frågat har jag fått svaret att det bara är öppen mottagning som gäller. Nu tex går jag runt med eksem för att jag orkar gå och sitta en hel förmiddag utan garanti att ens få träffa läkare.

3,0

10:17 - 28 okt, 2013 skrev:

Eriksbergs vårdcentral är den absolut bästa vårdcentralen jag besökt. Så otroligt hjälpsamma och gulliga sjuksköterskor som hjälpt mig otaliga gånger vid mina njurstensattacker. Man känner sig hörd och omhändertagen!