Uppvakningsteamet Kullbergska sjukhuset, Katrineholm

Uppvakningsteamet Kullbergska sjukhuset

, Katrineholm

Kullbergska sjukhuset, Gå till höger i huvudentrén. Gå genom glasdörren till målpunkt E och ta hiss till plan 4, 64122 Katrineholm

Till uppvakningsavdelningen kommer man för övervakning efter operation eller andra genomgångna undersökningar som skett under narkos eller bedövning.
Uppvakningsavdelningen (UVA) har 15 vårdplatser och är öppet mellan 07.15-20.15. Här arbetar en väl inarbetat grupp som gör sitt yttersta för att din vistelse hos oss ska bli så komfortabel som möjligt. Till uppvakningsavdelning kommer du innan operationen för förberedelse. Här får du även träffa läkaren innan din operation. Efter operationen återvänder du till UVA och övervakas enligt våra standardvårdplaner tills du återhämtat dig och kan återgå till hemmet. Om det är planerat att du skall stanna på sjukhuset övervakas du på UVA ett par timmar innan du flyttas till vårdavdelningen. Vår strävan är att det är en och samma sjuksköterska som tar hand om dig under hela din vistelse hos oss, från inskrivning till att du lämnar uppvakningsavdelningen. Vi är restriktiva med besök på UVA med tanke på andra patienters sekretess. Vid speciella omständigheter kan dock en närstående få vara hos dig efter överenskommelse med personalen.

Informationen uppdaterades 08:59 - 20 mar, 2024

Postoperativ uppvakningsverksamhet